Številne države so priporočila Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), ki svetuje, da se, kadar je mogoče, za odhod po opravkih odločimo za pešačenje ali kolesarjenje, vzele zares. Tako hoja kot vožnja s kolesom namreč v največji meri omogočata socialno distanciranje, hkrati pa poskrbita še za zdravo telo ter čistejše mesto.

Prav v zadnjih dveh mesecih je tako več mest izdelalo obširne strategije in predstavilo inovativne načrte, kako v svoje središče vnesti več elementov trajnostne mobilnosti. V Parizu so tako zaradi ustavitve javnega prometa kot posledice koronavirusa, začeli z vzpostavitvijo kar 650 kilometrov kolesarskih poti, ki so bile že sedaj na voljo ključnim delavcem na prvih frontah pandemije, v pokarantenskem obdobju pa bodo lahko po njih zakolesarili tudi drugi.

Odstranilo se bo skoraj tri četrtine parkirnih mest

Že pred krizo koronavirusa si je pariška županja Anne Hidalgo vneto prizadevala za več zelenih ukrepov v svojem mestu, tako je obljubila, da bo do leta 2024 vsaka ulica prilagojena kolesarjem. Pandemija je njene načrte pospešila, Hidalgova pa je že konec januarja napovedala, da se bo v prihodnjih mesecih mesto osredotočilo na zagotavljanje prostora kolesarjem in pešcem. Poudarila je, da se bo v mestu 72 % uličnih parkirnih prostorov odstranilo, namesto tega pa ustvarilo varne kolesarske steze, ki bodo ključne v transportu in socialnem distanciranju.

Poudarila je, da se bo v mestu 72 % uličnih parkirnih prostorov odstranilo, namesto tega pa ustvarilo varne kolesarske steze, ki bodo ključne v transportu in socialnem distanciranju.

Število kolesarjev v francoskih mestih je vse od lanske odmevajoče stavke zelo visoko, v Parizu so ocenili celo, da se je povečalo za 131 %. Trend je pariško regijo spodbudil, da že obstoječi načrt, ki je obsegal posodobitev kolesarske infrastrukture v mestu, razširi in Pariz poskusi povezati z bližnjimi predmestji. Novim idejam je namenjenih kar 300 milijonov evrov, nastajajoče kolesarske poti pa bodo za še večjo učinkovitost potekale po podobnih poteh kot pariški metro.

Javni prevoz nevarnost, osebni ovira – rešitev so kolesa

Pariško vodstvo, ki se tudi sicer trudi za vpeljavo čim več zelenih elementov, je poudarilo, da koronavirus kljub svoji resnosti hkrati ponuja priložnost za refleksijo, čas je predvsem, da premislimo in preučimo našo mobilnost. Večja mesta se namreč zavedajo, da bo po sproščanju koronavirusnih ukrepov javni prevoz sameval, saj se bo večina raje odločila za vožnjo v osebnem avtomobilu. Prav to pa lahko za mestna središča ob jutrih pomeni prometni kaos, ki se ga lahko omili le z dobro alternativo – privlačnimi, varnimi in učinkovitimi kolesarskimi stezami ter kvalitetnim promoviranjem kolesarjenja.

Kar 35 kilometrov novih kolesarskih površin so v času koronavirusa ustvarili tudi v Milanu. 

Pariz pa ni edino mesto, ki v času koronavirusa razmišlja na tak način, saj so več mestnih ulic kolesarjem in pešcem v tem času namenili tudi v italijanskem Milanu. Tako so ustvarili kar 35 kilometrov novih kolesarskih površin, v prihodnosti pa želijo projekt nadaljevati.

Vir: Forbes