V Montrealu namesto parkirišč kolesarske steze

Uredništvo , 01.12.20 ob 04:22

Medtem ko se pri nas išče nove lokacije za parkirne hiše, mesta po svetu parkirna mesta v svojih središčih ukinjajo. Med njimi tudi Montreal, ki je v zadnjih dveh letih umaknil več kot 4000 parkirnih mest.

V dveh letih, odkar je kanadski Montreal dobil zelo zeleno županjo Valerie Plante, je bilo skoraj 3000 parkirnih mest spremenjenih v kolesarske steze, še več kot tisoč pa v površine za pešce, kotičke za posedanje in prostor za ozelenitev.

Kar 2556 brezplačnih in 288 plačljivih parkirnih mest je bilo v preteklih dveh letih postopoma prebarvanih in preurejenih v kolesarske površine, nedavno pa so na montrealski občini izračunali, da so tako uspeli ustvariti kar 184 kilometrov novih kolesarskih stez.

Kar 2556 brezplačnih in 288 plačljivih parkirnih mest je bilo v preteklih dveh letih postopoma prebarvanih in preurejenih v kolesarske površine, nedavno pa so na montrealski občini izračunali, da so tako uspeli ustvariti kar 184 kilometrov novih kolesarskih stez. Večinoma gre za dvodelne enosmerne kolesarske steze, široke skoraj tri metre. Ob straneh kolesarske steze dopolnjujejo posebne grajene stene, ki kolesarje varujejo pred mimovozečimi avtomobili.

Za lažjo socialno distanco in lepšo prihodnost mesta

Podobno so se odstranjevanja parkirnih mest lotili tudi na sosednjem Dunaju, obojim pa je skupna želja, da v mesto vnesejo več trajnostne mobilnosti, poskrbijo za okolje, manj hrupa in ogljikovega dioksida, zdravje in varnost prebivalcev. Največ parkirnih mest so v Montrealu odstranili v bližini 17 osnovnih šol, s čimer so želeli vsakodnevno šolsko pot za kanadske otroke narediti bolj varno in prijetno. Prebivalci Montreala se na spremembe sicer niso odzvali brez kritike, a županja mirno odgovarja, da bodo rezultati odločitev, ki so bile sprejete v dobro vseh, vidne že kmalu. Občina namreč že zaznava več pešcev in kolesarjev, svoje pa kažejo tudi meritve izpušnih plinov, ogljikovega dioksida in hrupa.

Največ parkirnih mest so v Montrealu odstranili v bližini 17 osnovnih šol, s čimer so želeli vsakodnevno šolsko pot za kanadske otroke narediti bolj varno in prijetno.

Valerie Plante razširjene površine za kolesarje in pešce vidi tudi kot odlično rešitev za nujo socialnega distanciranja, ki bo postalo naša stalnica, hkrati pa za nove površine načrtuje precej novosti – manjše parke, klopi in mize za sprostitev, kulturne prireditve in podobno.