Pred začetkom pandemije si nihče ni drznil predstavljati, da bo doba, v kateri bo socialno distanciranje pravilo, povzročila revolucijo zelene mobilnosti. Namesto na podzemno železnico so se ljudje raje odpravili na kolo in v Franciji so tako v primerjavi z letom 2019, ko je bilo prodanih 2,6 milijona koles, v 2020 prodali 3,3 milijona koles in dosegli 27-odstotno rast.

»Dovolj je bil samo kratek pogled na napolnjene kolesarske steze in garaže, da smo dobili potrditev porasta zanimanja za kolesa. Tekom zdravstvene krize so ljudje postopoma začeli opuščati uporabo javnega prevoza ter dojemati kolesarstvo kot najhitrejši in najbolj varen način premikanja.«

Rekordno kupovanje koles sicer ni le posledica pandemije, ampak odločitve francoskih oblasti, da v času, ko se je javno življenje vsaj delno ustavilo, temeljito prenovijo kolesarsko infrastrukturo, številne ceste spremenijo v kolesarske steze in podaljšajo že obstoječe kolesarske poti. »Vrtoglavi porast prodaje smo zabeležili tekom prvega zaprtja v prejšnjem letu,« je povedal Joseph d’Halluin, glavni tajnik Francoske federacije uporabnikov koles: »Dovolj je bil samo kratek pogled na napolnjene kolesarske steze in garaže, da smo dobili potrditev porasta zanimanja za kolesa. Tekom zdravstvene krize so ljudje postopoma začeli opuščati uporabo javnega prevoza ter dojemati kolesarstvo kot najhitrejši in najbolj varen način premikanja.«

Pri proizvodnji koles že skoraj leto zamud

Čeprav popolni podatki za preteklo leto še niso znani, pa je že sedaj jasno, da je potrošnja močno presegla dosedanje norme proizvodnje. Zaradi rekordov, ki jih doživlja kolesarski trg, ima tako japonsko podjetje Shimano, ki proizvaja kolesa, pri izpolnjevanju naročil med 3 in 12 mesecev zamude, s podobnimi težavami pa se soočajo tudi ostala kolesarska podjetja. Za proizvodnjo kolesa je namreč potrebnih več kot 2000 manjših delov, ki prihajajo z različnih koncev sveta.

Zaradi rekordov, ki jih doživlja kolesarski trg, ima tako japonsko podjetje Shimano, ki proizvaja kolesa, pri izpolnjevanju naročil med 3 in 12 mesecev zamude, s podobnimi težavami pa se soočajo tudi ostala kolesarska podjetja.

Trajnostna mobilnost tako očitno zahteva tudi nacionalno suverenost na področju proizvodnje zelenih prevoznih sredstev, primer tega pa je Portugalska, ki je v regiji Agueda odprla industrijsko središče, v okviru katerega proizvaja kolesa in tako postaja vodilni proizvajalec koles v Evropi.

Vir: Ekovjesnik