Pivo Pajdaš nastaja v majhni družinski pivovarni Overmura iz Lendave. Zgodba prekmurskega svetlega in temnega lager piva Pajdaš se je razvijala dobro leto in pol, preden je lansko poletje tudi uradno zaživela s pričetkom prodaje piva na spletni strani www.overmura.com.

Osnovna sestavina vrhunski Styrian Gold

Pivo je nastalo izpod rok Albina Hozjana, člana združenja pivovarjev Slovenije in pivovarskega mojstra, ki je združil vsa svoja dolgoletna znanja in izkušnje v novem poslovnem izzivu. Z idejo o lastnem pivu pa se mu je pridružil Dejan Šumak, direktor podjetja Overmura. Pajdaš je zvarjen po originalni recepturi in nadzorom najboljšega slovenskega mojstra za pivo iz izključno slovenskih sestavin.

“Velika večina mikropivovarn je usmerjena v varjenje craft piva, medtem ko smo se mi usmerili na lager. Lager je preprost, ljudje ga poznajo in vedno mora dosegati kvaliteto. Takšno je tudi naše pivo, ki je vedno dostopno, vedno enake kvalitete in enakega okusa, pridelano z lokalnimi sestavinami in varjeno s strani našega pivovarskega mojstra,” pojasnjujejo v pivovarni Overmura. Osnovna sestavina Pajdaša je eden najkakovostnejših hmeljev na svetu – Styrian Gold, gre za tradicionalno slovensko vrsto, ki je svetovno znana po fini hmeljni aromi ter prijetni in harmonični grenčici.

Pivoljubi imajo iz sodčkov Overmure na izbiro dve različici Pajdaša. “Pajdaš Premium Lager je preprosto pivo narejeno po klasični recepturi iz kvalitetnih naravnih sestavin. Je zlato rumene barve, bogate in goste pene ter prijetne hmeljne arome. Nagradi in osveži vse majhne in velike mojstre za dober in uspešen dan. Pajdaš Premium Porter pa je pivo, ki vsakemu pajdašu ponudi nepozaben zaključek dneva. Črni in čokoladni slad dajeta pivu stila porter njegovo temno rjavo barvo. Pivo je polno hmeljeno in močno slajeno. Okus piva je rahlo sladek s hmeljno aromo, narejeno je po lastni recepturi in se uvršča med tradicionalne porterje,” pojasnjujejo v pivovarni Overmura.

Pajdaš nepogrešljiv med pivoljubi

Ime Pajdaš se onkraj Mure pogosto uporablja za poimenovanje prijateljev. Štajerci bi mu morda rekli kolega, v Ljubljani bi bil frend, a samo lendavski Pajdaš presega meje narečij in okusov. “Ime Pajdaš smo izbrali zaradi dejstva, da se pivo skoraj vedno pije v družbi prijateljev. Poleg tega beseda pajdaš v prekmurščini pomeni prijatelj. Pajdaš je torej nekdo, ki je zvest in na katerega se lahko vedno zaneseš in veš, kaj od njega lahko pričakuješ. In to lahko pričakuješ tudi od našega piva,” pojasnjujejo v pivovarni.

Zaradi imena Pajdaš se pivo predstavlja pod skupnim sloganom ” Skuper sva najbokšiva”, s katerim se predstavlja po Pomurju in Sloveniji. Slogan izhaja iz zavedanja prekmurskih korenin in pomeni “skupaj sva najboljša” – Pajdaš vendar, ki odžeja še tako žejnega ljubitelja aromatične pijače. “Pajdaša so ljudje zelo dobro in pozitivno sprejeli, s tem smo tudi potrdili, da gre naša pot v pravilno smer,” dodajajo iz pivovarne.

Overmura tako sodi med mlajše pivovarne, ki si še ustvarjajo svoje mesto na trgu, kjer pravzaprav vladajo veliki in uveljavljeni proizvajalci piva, kot sta denimo Laško in Union. Nenazadanje je potrebno, da se ljudje nove pijače privadijo in jo spoznajo, kar se zavedajo tudi v lenadavski Overmuri. Z zagonom družinske pivovarne leta 2020 je njihov prodor na trg močno zaznamovala prav epidemija koronavirusa.

“Naše promocijske aktivnosti so pred epidemijo večinoma potekale na digitalnih kanalih in dogodkih – na primer sejmih doma in v tujini, pa tudi na lastnih dogodkih, pri lokalnih ponudnikih ter kot promocija v segmentu HoReCa.  Zaradi epidemije so se načrti glede promocije na dogodkih nekoliko podrli, smo se pa zaradi tega odločili okrepiti druge marketinške kanale – kot so povezovanje s uporabniki in ljubitelji piva, nagradnimi igrami, ki jih organiziramo na družabnih omrežjih ter prodajo na domu in preko spletne trgovine,” pojasnjujejo v pivovarni.

Zaradi covid-19 ob zaprti lokali in mikropivovarji brez dela

Epidemija je močno zarezala v delovanje gostinskih lokalov, ki so dobršen del preteklega leta ostali zaprtih vrat ali pa pod vplivom rigoroznih epidemioloških ukrepov. Slednje pa gre z roko v roki z majhnimi ponudniki pijač pri nas. V Sloveniji odmeva zgodba pivovarne Bevog, mladega Slovenca Vasje Golarja, ki je zaradi administrativnih postopkov pri pridobivanju koncesije za uporabo vode, Bevog raje odprl čez mejo in se tako izognil dolgim postopkom pred odpiranjem. Poleg papiroloških izzivov pa se morajo male pivovarne znajti tudi med samimi potrošniki. Ključno je namreč, kje svoje hmeljske zvarke ponujajo in v kolikšni meri so pri tem uspešne.

Covid-19 je tako zaprl vrata marsikaterega gostinskega lokala, a obenem tudi manjših prozvodenj, kamor denimo sodijo pivovarji. Marsikatera mikropivovarna je tako praktično čez noč ostala brez odjemnikov njihovih izdelkov, torej brez plačila in nenazadnje tudi prihodnosti, najsi je bila v “predkoronskem” času še tako uspešna.

V lendavski Overmuri, domu Pajdaša, so se na epidemijo postopoma prilagodili in prodajo preusmerili. “Pred epidemijo smo v nekaj mesecih odprtja naše pivovarne začeli promocijo piva po gostilnah v Prekmurju in tukaj pokrili tudi do petdeset gostiln z našimi pivi. Ker pa se je nato začelo počasno zapiranje gostiln, smo bili primorani poseči po drugačnih marketinških kanalih, med drugimi tudi povečati samo prodajo preko spletnih naročil in prodajo na dom,” razlagajo v pivovarni Overmura. Zaprtje je nekoliko upočasnilo prodajo, vendar vse skupaj rešujejo z drugačnimi pristopi in se osredotočajo na druge marketinške kanale.

V lanskem letu jim je tako v kratkem času uspelo navezati sodelovanja z veliko lokalnih ponudniki v sektorju HoReCa v Prekmurju, ki so največji odjemalec piva in jamčijo, da bo Pajdaš na voljo tudi, ko bodo lokali nekega dne ponovno odprli svoja vrata. “Trenutno pa smo v pripravljenosti in ostajamo v kontaktu z našimi poslovnimi partnerji, dogodki in ostalimi načrti, ki so se zaenkrat prestavili ali ostali nedokončani,” pojasnjujejo v pivovarni.

Spletna prodaja že med varjenjem Pajdaša

“Že v času lansiranja našega izdelka je bila dobra stran tudi to, da smo imeli pripravljeno spletno trgovino, ki smo jo nato v času epidemije, ko so se stvari začele počasi zapirati, lahko izkoristili in na polno zagnali ter se osredotočili na prodajo skozi spletna naročila,” razlagajo v pivovarni.

Trenutne okoliščine so ljudi nekako prisilile, da opravljajo nakupe preko spletnih naročil. Kot opažajo v lendavski pivovarni, je bilo nakupovanje prek spleta sprva sprejeto nekoliko skeptično, sedaj pa je že kar dobro utečeno. “Ker je promocija piva uspešna in ker se predstavljamo kot preprosto pivo iz Prekmurja z jasno vizijo, s tem tudi gradimo dobro skupnost med lokalnimi ljudmi in se glas o našem pivu širi. To pa se pozna tudi na spletnih naročilih,” razložijo v pivovarni Overmura.

Trenutni situaciji pa so zaenkrat podrejeni tudi njihovi načrti v prihodnje. “Osredotočenost na širjenje preko barov, restavracij in prek naše mobilne točke na dogodkih smo trenutno preusmerili na spletno prodajo in širjenje poznanstva našega piva po družbenih omrežjih. V prihodnje želimo postopoma pokriti domači trg – Pomurje, nato pa se širiti po Sloveniji in morda tujini,” pojasnijo v pivovarni.

Kot najstarejša pijača na svetu, saj naj bi veljalo reklo » pred Pivom samo voda«, za pivovarne in pivovarje predstavlja svojevrsten izziv. Najpomembneje je, kot ugotavljajo v pivovarni Overmura, da se pijača ohranja, kot se je ohranjala skozi zgodovino, torej “zlato rumena barva, poln okus, zaokrožen buket arome hmelja in snežno bela pena”, ali bolje, v pravem pomenu besede pivo.

“Pivovarji vlagajo v to vso svojo bogato znanje in izkušnje, da ohranjajo naravo, kvaliteto in odjemalce. Skozi nenehno izobraževanje se pivovarji trudijo, da se pivo proizvaja kvalitetno z nizko stopnjo alkohola ter da se ta stopnja še znižuje. Največji izziv s katerim se trenutno srečujemo, je sledenje zahtevam zelenega dogovora glede onesnaževanja ter optimizacija proizvodnje količine CO2 odtisa med samim procesom piva, kar je že samo po sebi velik izziv,” še pojasnijo v lendavski pivovarni.

Pajdaš tako zaenkrat, zaradi epidemiološke situacije ostaja dostopen preko spletne trgovine z dostavo na dom, sčasoma pa, kot upajo v pivovarni Overmura, ga bo mogoče najti tudi v gostilnah po Sloveniji, specializiranih pivotekah in celo na trgovskih policah.