Po izkušnjah AMZS je velika večina vozil v Sloveniji v ustreznem tehničnem stanju. “Delež vozil, ki ne opravi tehničnega pregleda, je okoli deset odstotkov,” nam  je povedal Jurij Kočar, vodja AMZS servisa. Zanimiv je tudi podatek o tem, katere so najpogostejše okvare oziroma pomanjkljivosti na pregledanih vozilih na tehničnih pregledih. Na to vprašanje Kočar odgovarja: “Statistike najpogostejših napak na tehničnih pregledih ne vodimo, iz izkušenj pa lahko povemo, da so najpogostejše napake pri svetlobni opremi (predvsem neustrezna nastavitev žarometov, nedelujoče žarnice), na zavornem sistemu (izrabljenost zavornih oblog, neučinkovitost parkirne zavore, blokirani ali netesni zavorni cilindri kolesnih zavor, tudi počene zavorne cevi), na krmilnem mehanizmu in kolesnih obesah (zračnost v končnikih, zglobih) ter na pnevmatikah (nezadostna globina profila, neenakomerna obraba).”

Vozniki imajo za odpravo napak pet dni časa oziroma če to storijo v tem roku, jim ni treba plačati ponovnega tehničnega pregleda. Večina napak se odpravi v tem obdobju.

Vozniki imajo za odpravo napak pet dni časa oziroma če to storijo v tem roku, jim ni treba plačati ponovnega tehničnega pregleda. Večina napak se odpravi v tem obdobju.

Vozniki se lotevajo številnih nespametnih programskih manipulacij

Eden izmed pogostejših nespametnih posegov voznikov v zadnjem času je odstranitev filtra (DPF filtra) in izklop EGR ventila na avtomobilu. Jurija Kočarja smo vprašali, ali takšno odstranitev preverjajo na tehničnih pregledih oziroma ali so takšni posegi opazni pri meritvah? “V večini teh primerov gre za programske manipulacije, njihovega preverjanja pa postopek tehničnega pregleda ne predvideva. Pravilnik o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil sicer ureja predrugačenje vgrajenih naprav. Če se to na tehničnem pregledu zazna, potem takšno vozilo obravnavamo skladno s pravilnikom.”

Ugotavljamo, da se prek manipulacij s kontrolnimi lučkami prikriva morebitno nedelovanje teh sistemov.

Kočar ob tem še dodaja, da na tehničnih pregledih opažajo še posege v varnostne in napredne asistenčne sisteme, kjer se prek kontrolnih lučk na armaturni plošči preverja njihovo delovanje. “Ugotavljamo, da se prek manipulacij s kontrolnimi lučkami prikriva morebitno nedelovanje teh sistemov.”

Vozilo naj bo redno in strokovno vzdrževano

Odgovornost voznika je, da je vozilo vselej tehnično brezhibno, saj je to eden od predpogojev varne vožnje. Vozilo naj bo torej redno in strokovno vzdrževano. V ta namen v AMZS svojim članom nudijo brezplačni servisni pregled, kjer mehanik v 16 korakih preveri ključne točke na vozilu in oceni njihovo stanje, voznik pa na koncu dobi pisno strokovno mnenje.
“Tudi sicer je pomembno zavedanje voznikov, da je tehnični pregled ena od pomembnih preventivnih aktivnosti za večjo prometno varnost, saj se na teh pregledih odkrijejo tudi zelo kritične napake, ki predstavljajo veliko nevarnost pri vožnji – tako za voznika kot za druge udeležence v prometu,” zaključuje naš sogovornik.