Novi koronavirus je žal poleg vseh neprijetnosti prinesel socialno izolacijo, predvsem tistih, ki so najbolj ranljivi. Starostniki imajo povečini že tako razrahljane socialne vezi, ki so se s potrebo po omejenem gibanju ponekod povsem prekinili. »V času korona virusa je tako nastalo precej manjših lokalnih ponudnikov pogovorov z osamljenimi starostniki, vendar smo ob terenskem delu tako v Simbiozi kot v Humanitarčku ugotovili, da starostnikov pogovori s prostovoljci sicer zaposlijo, a le za kratek čas,« nam povedo v Humanitarčku.

V sodelovanju društva Humanitarček in Simbioza je tako nastal ČvekiFON, prvi brezplačni klepetalnik starejših s starejšimi.

Pogrešajo pogovore z vrstniki

Ninna Kozorog, predsednica Društva Humanitarček in pobudnica projekta ČvekiFON nam je dejala, da je terensko delo pokazalo, da se starostniki sicer poslužujejo različnih t.i. kriznih linij, ki so se vzpostavile v času epidemije, vendar jim to ne omogoča izgradnje socialne mreže. »Povsem laično pogrešajo pogovore z vrstniki, s katerimi imajo veliko skupnih točk in tem za pogovore. Ravno zato se nam zdi ČvekiFON njim prilagojena rešitev, ki bo marsikomu pomagala zgraditi vsaj nek zametek socialne mreže ČvekiFON je skupni projekt Simbioze in Humanitarčka, obe organizaciji je kot pobudnik projekta povezal Žiga Vavpotič, saj verjame da je v teh časih še bolj pomembno sodelovati.«

Edinstvena telefonska mreža, namenjena izključno starejšim

Ana Pleško iz Simbioze je povedala, da je bil namen ČvekiFONA, ustvariti dolgotrajno spletanje socialne mreže, zmanjšanja osamljenosti ter povezovanja. Uporaba je, kot zatrdi, brezplačna in varna. »Z brezplačnim klicem na 080 38 07, se uporabnik registrira in izvede brezplačni klic, ČvekiFON pa ga poveže z naključnim starostnikom. In ravno ta naključnost je pravzaprav zabavna stvar, saj z njo poskušamo razširiti socialno mrežo starostnikov,« pojasni.

Vidna bo le centralna številka ČvekiFONa

Zanimivo je tudi to, da tako klicatelj kot klicoči, ne bosta videla osebnih telefonskih številk, temveč le centralno številko ČvekiFONa. V kolikor bosta našla skupni interes, si lahko svoji številki po želji izmenjata. Kot pojasnijo v Humanitarčku, je ključen pomen ČvekiFONa je, da za razliko od trenutno vzpostavljenih prostovoljskih linij, deluje avtomatizirano, s čimer se lahko prepotrebni prostovoljci razporedijo na druga mesta. »ČvekiFON deluje med 8. uro zjutraj in 20. uro zvečer. Njegovo delovanje je predvideno kot dolgoročen projekt in ni vezano na čas trajanja pandemije.«

Vabljeni torej vsi starejši, da s klicem na  080 38 07 in postanejo del družine ČvekiFON. Navodila so povsem preprosta – ob prvi uporabi le poslušate in sledite navodilom.

Judita stara 78 let je povedala: »Meni je fino, da malo pokličem po kosilu in po poročilih. Zdaj sem klicala že trikrat. Vedno dobim koga drugega, pa se malo pomeniva. Z eno gospo sva si že zamenjali številko in se zmenili, da se slišiva tudi drugače«.

Dragica, 65 let: »Včasih mi je kar dolgčas v teh časih. Že v teh nekaj dneh sem spoznala veliko novih ljudi. Vsi so zelo prijazni. Najbolj prijazen je bil gospod Teodor, ki mi je povedal, kako pri njih na Vipavskem pečejo potico za Veliko noč,« je povedala 65-letna Dragica.

Podpora projektu

Projekta pa ne bi bilo brez sodelovanja glavnega telekomunikacijskega partnerja A1, ki projektu zagotavlja vzpostavitev in delovanje brezplačne telefonske številke. Projekt je podprlo tudi Ministrstvo za delo družino, socialne zadeve in enake možnosti, ki je projekt spoznalo kot projekt nacionalnega pomena. Projektu so pridruženi tudi Telekom, T-2, Detel, Novatel, Softnet.