Pošta Slovenije zaradi izjemne rasti spletne trgovine in povečanja količin paketnih pošiljk, ki bo še izrazitejša v obdobju do konca leta, strankam priporoča pravočasno oddajo paketnih pošiljk oz. naročilo izdelkov v spletnih trgovinah. Letalski promet po vsem svetu se mora zaradi nakupovalnih praznikov spopasti z ogromnim številom paketov, kar pomeni, da je lahko dobavni rok za mednarodne pošiljke v decembru daljši, na kar opozarjajo tudi spletni trgovci.

Boštjan Pernek: Trenutno v Pošti Slovenije razmere obvladujemo, na povečan promet smo se dobro pripravili

Boštjan Pernek, direktor divizije v Pošti Slovenije, pravi, da se je zaradi covida-19 rast spletnih nakupov bistveno povečala. »V lanskem letu smo beležili porast paketnih pošiljk za okoli 40 odstotkov, v mesecu decembru pa so se količine povišale tudi do 100 odstotkov. Letos sicer pričakujemo približno enake količine paketnih pošiljk, kot smo jih sprejeli v lanskem letu.«

Kakovost dostave je ob največjih pikih sicer nekoliko padla, še vedno pa smo v Sloveniji v roku D + 1 (naslednji delovni dan po oddaji pošiljke) dostavili več kot 95 odstotkov paketnih pošiljk.

Po Pernekovih besedah je bila v lanskem letu situacija zaradi lockdowna še zahtevnejša, tako da se je ob določenih dnevih promet s paketnimi pošiljkami povečal tudi do 120 odstotkov, posebej po črnem petku. “Letos so količine paketnih pošiljk nekoliko nižje kot lani, še vedno pa obsegajo od 90 do 95 odstotkov lanskega prometa v tako imenovanem pandemičnem obdobju. Povečan promet beležimo zlasti na račun spletne trgovine, saj je bilo v času epidemije veliko klasičnih trgovin zaprtih, ljudje so zato naročali preko spleta. Ta trend se je nadaljeval tudi po koncu epidemije. Trenutno v Pošti Slovenije razmere obvladujemo, na povečan promet smo se dobro pripravili. Kakovost dostave je ob največjih pikih sicer nekoliko padla, še vedno pa smo v Sloveniji v roku D + 1 (naslednji delovni dan po oddaji pošiljke) dostavili več kot 95 odstotkov paketnih pošiljk. Dostavni roki se podaljšajo v primeru, ko pošta ne more zagotoviti zadostnega števila dostavljavcev. V tem primeru se dostava prestavi na naslednji delovni dan. Po raziskavi InstantFeedback  znaša pri uporabnikih povprečna ocena zadovoljstva z našimi storitvami  4,9 od 5,0 možnih.”

Vse pošiljke iz Slovenije odpravimo še isti dan, ko jih prejmemo, zadeva pa se velikokrat ustavi na letališčih.

Kar pa zadeva dostavo paketnih pošiljk v tujino, pa naš sogovornik pravi, da je v tem času zelo težko dobiti letalske prevoze: “V večino evropskih držav pakete, če dopuščajo količine in je to možno, prevažamo s cestnim transportom. Zaradi manjka prevoznih kapacitet se tudi dostavni roki podaljšajo. Vse pošiljke iz Slovenije odpravimo še isti dan, ko jih prejmemo, zadeva pa se velikokrat ustavi na letališčih. Nato pa tudi ostale države, ki se soočajo s povečanim prometom, dostave se ne morejo opraviti naslednji delovni dan po prispetju paketa.”

Če naslovniki niso dosegljivi doma, naj uporabijo storitev Moja dostava – moja izbira

Kako pa je v primeru paketnih pošiljk, ki so naročene v tujini, in potujejo v Slovenijo? “Kakovost je enaka kot v notranjem prometu. Ko pošiljke prispejo na carinsko pošto, so v večini primerov dostavljene že naslednji delovni dan. Naj povem, da Pošta Slovenije izvaja tudi carinske postopke, pri čemer pa je potrebno najprej pridobiti soglasje naslovnika, ki nas pooblasti za vlaganje enotne vstopne deklaracije. Posredovanje podatkov in dopolnitev deklaracije zahtevata svoj čas. Ta del, ko je pošiljka na carini, se ne šteje v rok prenosa pošiljke,” pravi Boštjan Pernek in apelira na uporabnike, da naj naročajo blago prek varnih, poznanih in certificiranih spletnih trgovin.

Hkrati pa lahko naslovniki, če v času dostave niso dosegljivi doma, uporabijo našo storitev Moja dostava – moja izbira in pošiljko preusmerijo na paketomat, paketnik, bencinski servis, na drug naslov ali izberejo kakšno drugo alternativno dostavno mesto.

“Zelo pomembno je, da pri naročilu podajo tudi številko mobilnega telefona oziroma elektronski naslov, saj jih potem lahko obvestimo o nameravani dostavi pošiljke. Hkrati pa lahko naslovniki, če v času dostave niso dosegljivi doma, uporabijo našo storitev Moja dostava – moja izbira in pošiljko preusmerijo na paketomat, paketnik, bencinski servis, na drug naslov ali izberejo kakšno drugo alternativno dostavno mesto. Na razpolago imamo več kot 1.100 prevzemnih mest; okoli 480 pošt, 24 paketomatov, več kot 400 paketnikov, vsi bencinski servisi Petrol in Mol, …”

Pripravljajo nove logistične pošte, zaposlili so tudi dodaten kader

In kako se na trende v logistiki in rast spletne trgovine odzivajo v Pošti Slovenije? »Na Pošti Slovenije vseskozi delamo na optimizaciji poslovanja. Pripravljamo nove logistične pošte, obenem pa se veliko ukvarjamo s pridobivanjem kadra. Prav tako veliko delamo na digitalizaciji poslovanja in elektronskem poslovanju s strankami.« Na povečan promet se v Pošti Slovenije po besedah Boštjana Pernaka prilagajajo tudi s povečanjem procesov dela v poštnih centrih in na poštah. Zaposlili so tudi dodaten kader, predvsem študente in pogodbene dostavljavce, ki pomagajo pri dostavi.

Če želite, da paketi prispejo do božiča, tečejo zadnji dnevi za njihovo oddajo

Na vprašanje, kaj v Pošti Slovenije svetujejo strankam glede oddaje paketnih pošiljk, naš sogovornik odgovarja: »Stankam svetujemo, da paketne pošiljke oddajo najkasneje do 10. decembra, do tega datuma pa naj naročijo tudi blago prek spletnih trgovin. Kar se pa tiče pošiljk iz mednarodnega prometa, pa stranke pozivamo, da te pošiljke naročijo čimprej, da bodo v Sloveniji pravočasno dostavljene, enako pa velja tudi za pošiljke v tujino. Glede pisemskih pošiljk pa uporabnikom svetujemo, da jih pošljejo najkasneje do 15. decembra, da bodo voščilnice in ostala pošta prispeli do naslovnika do božiča.«

Pernek pojasnjuje, da ljudje še pišejo pisma, na kar kaže tudi povečanje prometa v decembru, ko se pisemske pošiljke v notranjem prometu povišajo za okoli 15 do 20 odstotkov, v mednarodnem prometu pa tudi do 40 odstotkov. Kaj strankam svetujejo za varen in hiter način dostave pošiljk? »Strankam svetujemo, da nakupe plačajo že prek spleta s plačilnimi karticami.” 

Božičkova pošta je tudi letos dobrodelno obarvana

Boštjan Pernek še poudarja, da bo Božičkova pošta tudi letos dobrodelno obarvana: »Dobrodelni projekt Božičkova pošta traja že 11 let, tudi letos. Del sredstev, ki jih bomo prejeli od prejetih pisem, bomo namenili v dobrodelne namene. V mislih imam predvsem pomoč starostnikom, ki živijo pod pragom revščine, za otroke pa bomo organizirali virtualni ogled pravljice, za kar bo poskrbelo Lutkovno gledališče Ljubljana.«

Pošta Slovenije svojim strankam zagotavlja vrsto enostavnih rešitev dostave; na voljo je preko 1.100 alternativnih prevzemnih mest. Mreža dostavnih možnosti zajema 482 pošt, 24 PS Paketomatov, 256 bencinskih servisov ter preko 400 paketnikov Direct4me, nameščenih ob poštnih poslovalnicah, že več kot 200 paketnikov pa je na voljo na dodatnih lokacijah po državi. Uporabniki se lahko dogovorijo za dostavo na dogovorjeno mesto, drug naslov, paketomat, paketnik, bencinski servis, izberejo želen datum dostave.

V času trenutnih razmer na Pošti Slovenije posebej izpostavljajo brezkontakten prevzem, tj. PS Paketomat (24 lokacij, 15 slovenskih mest). Dodatne storitve, ki olajšajo dostavo, so Sledenje pošiljk in Moja dostava-moja izbira – storitev omogoča, da lahko spremenimo dostavo pošiljke tudi, ko je ta že na poti k naročniku.

Pošta Slovenije prilagaja in širi kapacitete, v letošnjem letu so odprli dve novi logistični pošti, v Murski Soboti in na Ptuju, v kratkem pa je predvidena še ena v Krškem. Trenutno je v Pošti Slovenije 5.906 zaposlenih. Od tega na poštnih okencih delo opravlja 1.700 zaposlenih, na področju dostave 2.809, v obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru pa 722. Pošta Slovenije ima velik vozni park, in sicer skupno prek 1.400 vozil, od tega: 864 manjših dostavnih vozil (od tega več kot 9 odstotkov električnih), 367 srednjih dostavnih vozil, 92 večjih dostavnih vozil in 30 prikolic. V dostavi pošiljk uporablja tudi dvokolesa – skuterje, motorna kolesa, kolesa (1.780) in električne štirikolesnike (62). Da lahko dostavi pakete več kot 2,05 milijonom prebivalcem po Sloveniji, njeni zaposleni dnevno prevozijo kar 135.000 kilometrov.