Ministrstvo za okolje in prostor je skupaj z direktoratom za letalski in pomorski promet javno naznanilo začetek enomesečne javne razgrnitve študije variant z utemeljitvijo rešitve in okoljskega poročila v postopku priprave državnega prostorskega načrta za mariborsko letališče. Javna razgrnitev bo potekala od 12. novembra do 14. decembra.
Kot je razvidno iz naznanila, bo javna razgrnitev potekala na direktoratu za prostor, graditev in stanovanja pri okoljskem ministrstvu, direktoratu za letalski in pomorski promet pri infrastrukturnem ministrstvu, na spletni strani ministrstva za okolje in prostor ter v prostorih občin Hoče-Slivnica, Miklavž na Dravskem polju in Rače Fram.
Vladne napovedi preuranjene
Ob tem bodo 22. novembra pripravili tudi javno obravnavo v hoškem kulturnem domu, zainteresirana javnost pa bo imela vse do 14. decembra možnost dajati predloge in pripombe na razgrnjeno gradivo. Pristojni ministrstvi bosta nato v roku 60 dni preučili pripombe in predloge ter do njih zavzeli stališče.
Kdaj bo dokončno sprejet državni prostorski načrt (DPN), ki bi omogočal podaljšanje letališke steze, za kar si prizadevajo kitajski najemniki letališke infrastrukture, tako še ni jasno, je pa jasno, da so bile napovedi vladnih predstavnikov prejšnje vladne ekipe preoptimistične. Okoljski minister Jure Leben je namreč januarja, takrat še v vlogi državnega sekretarja na infrastrukturnem ministrstvu, po sestanku s predstavniki Aerodroma Maribor med drugim dejal, da sprejem DPN načrtujejo do maja, kar pa se ni zgodilo.
Kitajski najemniki namreč že dva meseca državi niso plačali najemnine, ob tem pa so zaprosili še za državno pomoč, a je ministrstvo za infrastrukturo njihovo prošnjo že zavrnilo.
Kaj vse naj bi se uredilo?
Letališče Edvarda Rusjana Maribor se načrtuje za referenčno kodo letališča 4E, načrtujejo se pa naslednje prostorske ureditve:
- letališka infrastruktura (zračni del – »airside«): podaljšanje vzletno pristajalne steze za 800 m z ureditvijo varnostnih območij ob njej (strip, resa), gradnja vozne steze s spojnicami, dograditve ploščadi (parkirni in vozni del za letala in druge zrakoplove), gradnja dveh ploščadi za razledenitev – protiledenitev letal, nadgraditev svetlobnih, meteoroloških in navigacijskih naprav, letališka ograja, servisne ceste, preureditev travnate steze;
- letališke stavbe (kopenski del – »landside«): potniški terminal, tovorni terminal, obstoječi kontrolni stolp, preureditev obstoječega potniškega terminala v stavbo splošnega letalstva, hangarski kompleks za letala, stavba za helikoptersko enoto, gasilska stavba in poligon za vadbo gasilcev, stavbe letališkega servisa (catering, zemeljska oskrba, energetski objekt) in skladišče za goriva;
- dovozne cest, parkirne in manipulativne površine, deviacije javnih cest in poljske poti;
- ločen sistem odvajanja padavinskih in komunalnih odpadnih voda, dograditev vodovodnega in energetskega omrežja ter omrežja elektronskih komunikacij;
- krajinske ureditve (pogozditev, renaturacija, zasaditve ipd.);
- druge ureditve povezane z načrtovanimi ureditvami (odstranitve objektov, odstranitve gozda);
- objekti in ureditve za varovanje okolja in varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami (ureditve za zaščito pred razlitjem nevarnih snovi, ureditve za varstvo pred požarom, drugi ukrepi za varstvo okolja in zdravje ljudi med gradnjo in obratovanjem).