Kot je za STA povedal eden od treh solastnikov in direktor podjetja Holger Postl, se za vstop na trg pripravljajo štiri leta, v svoj ambiciozen projekt pa so doslej vložili med štiri in pet milijonov evrov. Prva leta so se ukvarjali s projekti za zunanje partnerje, zdaj pa so razvili lastno linijo proizvodov, ki so usmerjeni v komercialna električna vozila.

Ob tem je poudaril, da je veliko razvojnih poslov opravljenih prav v njihovem slovenskem podjetju, kjer bodo turistične e-vlakce in e-shuttle tudi proizvajali. Pred časom so začeli z marketinškimi in prodajnimi aktivnostmi, pri čemer so kljub trenutnim epidemiološkim razmeram naleteli na dober odziv. “Nimamo še nekih ogromnih načrtov, saj želimo na trg vstopiti z zmernimi koraki,” pravi Postl.

Iščejo inženirje in razvojnike

V Avstriji in Sloveniji trenutno dela 23 ljudi, številka se povečuje mesečno, še vedno pa iščejo inženirje in razvojnike s področja elektronike, mehanike, računalništva in industrijskega oblikovanja, kot tudi delavce za proizvodnjo. Skupaj naj bi letos dodatno zaposlili še okoli 20 delavcev, predvsem v proizvodnji. Trenutno proizvodnja v manjši meri že poteka, tako da za letos načrtujejo proizvodnjo okli 25 vozil.

“Za prihod v Slovenijo smo se odločili, ker nam je na voljo dovolj dobro usposobljenih kadrov,” je pojasnil Postl in dodal, da jim izbruh pandemije ni pretirano pokvaril načrtov, saj doslej niso veliko nastopali na trgu, pač pa so se ukvarjali predvsem z razvojnim delom. Celo nasprotno, v Avstriji so bili zaradi zdravstvenih razmer deležni delne pomoči države, medtem ko od slovenske države posebne pomoči ne pričakujejo.

Lepa priložnost za majhno podjetje

Na področju proizvodnje e-vlakcev po njegovih besedah ni zelo velike konkurence, čeprav obstajajo nekateri manjši turški in italijanski ponudniki. Prav tako na trgu še vedno prevladujejo tovrstna diezelska vozila, zato verjame, da lahko s svojimi načrti uspejo. “Se pa zavedamo, da gre za nišni trg, a za nas kot majhno podjetje to predstavlja lepo priložnost,” meni prvi mož podjetja.

Med potencialnimi kupci za vlakce vidi predvsem tiste s področja turistične dejavnosti, mesta, naravne in druge parke, s shuttli pa nameravajo poleg teh naslavljati tudi mestne prevoznike in letališča. Ker so njihovi načrti povezani tudi z razvojem večjega električnega avtobusa, za kar jim je avstrijska država odobrila okoli tri milijone evrov podpore, bodo slednjega v prihodnje ponujali izvajalcem potniškega prometa.

Prva vozila iz LImbuša na Norveško v aprilu

Oddali so tudi nekaj prijav na razpise za tovrstne posle, med drugim tudi v Sloveniji, kjer ta čas čakajo na izbor ponudnika za dobavo električnega vlakca v Arboretumu Volčji potok. Tam nabavljajo nov vlakec. Na razpisu so bili med sedmimi domačimi in tujimi proizvajalci najboljši ponudnik, a se je nekoliko zapletlo, zato na končno odločitev še čakajo.

Nekaj izkušenj so si pri dosedanjem delu nabrali tudi pri proizvodnji za nizozemskega partnerja, ki je za francoskega naročnika prav tako potekala v Sloveniji. Predvidoma aprila bodo iz Limbuša na Norveško odšla prva vozila njihove lastne blagovne znamke, zanimanje pa je tudi v drugih državah, med drugim v Saudski Arabiji. Sedanji najeti prostori zadostujejo za proizvodnjo 50 vozil letno, če se bo izkazalo, da jim uspe sprejeti večja naročila, pa bodo iskali večje proizvodne prostore.