Dars išče izvajalca za odstranitev cestninskih postaj na posameznih odsekih avtocest in hitrih cest. Dela, ocenjena na nekaj več kot 30 milijonov evrov, bodo predvidoma trajala več let, stekla pa naj bi po vzpostavitvi elektronskega sistema cestninjenja za tovorna vozila. Rok za oddajo ponudb je 1. februar.
Predvidena je preureditev območij 34 cestninskih postaj po državi, in sicer 15 čelnih cestninskih postaj na avtocestah in hitrih cestah ter 19 stranskih cestninskih postaj na priključnih krakih, je razvidno iz dokumentacije, ki jo je Dars objavil na svojih spletnih straneh.
Ob tem so za STA pojasnili, da bo preurejanje cestninskih postaj potekalo daljše časovno obdobje, predvidoma dve do tri leta, ter da ni mogoče pričakovati takojšnjega rušenja vseh cestninskih postaj hkrati.
Skupna vrednost 30,5 milijona evrov
Javno naročilo zajema odstranitev in preureditev čelnih cestninskih postaj Log, Torovo, Nanos, Dane, Drnovo, Vransko in Tepanje ter stranskih cestninskih postaj Vrhnika, Logatec, Unec, Postojna, Razdrto, Krško in Slovenske Konjice. Povsod nameravajo porušiti nadstrešnice in cestninske otoke, na nekaterih cestninskih postajah pa tudi tamkajšnje upravne stavbe.
Poleg tega je predvidena tudi preureditev čelne cestninske postaje Hrušica, vendar le ploščadi in prostorov upravne stavbe. Cestninske kabine bodo namreč ostale, saj se tam plačuje predornina za Karavanke. Podobna cestninska postaja je tudi na avstrijski strani predora.
Vrednost vseh del skupaj v Darsu ocenjujejo na 30,5 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Ponudbe, ki bodo presegale predvidene vrednosti, bodo ocenili kot nedopustne in jih Dars kot naročnik ne bo upošteval v postopku ugotavljanja najugodnejšega ponudnika, so poudarili.
Pretočnost prometa se bo izboljšala
Cilj projekta je vzpostavitev enakega prometnega režima na avtocestah in hitrih cestah na območju obstoječih cestninskih postaj, kot že zdaj velja na odprtih trasah. Zaradi vzpostavitve elektronskega sistema cestninjenja za tovorna vozila namreč cestninske postaje ne bodo več potrebne. Uveljavitev tega sistema je predvidena 1. aprila, zajemala pa bo vsa težka tovorna vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone, vključno z avtobusi. Za vsa ostala vozila že od julija 2008 velja sistem z vinjetami.
Pričakovati je, da se bo pretočnost prometa skozi preurejene cestninske postaje izboljšala. Vozila z vinjetami namreč zdaj skozi cestninsko postajo vozijo po dveh pasovih, pri čemer je hitrost omejena. Dars se je sicer že pred leti lotil preurejanja nekaterih čelnih cestninskih postaj, pri čemer je odstranil le sredinske otoke.
Poleg cestninske postaje Hrušica bo ostala tudi čelna cestninska postaja Prepolje na podravski avtocesti, ki je bila zgrajena po uvedbi vinjet, tako da se tam tovorna oz. nevinjetna vozila že cestninijo izven same avtocestne trase.