Iz mariborske mestne občine so sporočili, da sistem Mbajk, ki so ga izvedli v javno-zasebnem partnerstvu s podjetjem Europlakat, potrjuje, da gre za praktično in okolju prijazno dopolnitev javnega potniškega prometa, saj je do 8. decembra beležilo 16.332 uporabnikov.

Uporabniki so večinoma mlajše generacije

Vodja sistema Mbajk v podjetju Europlakat, Mirjana Berčan, pojasnjuje, da gre večinoma za mlajše uporabnike, saj jih je dobre tri četrtine mlajših od 35 let. Doslej je bilo opravljenih več kot 376.062 izposoj. Povprečen čas posamezne vožnje je znašal 12 minut, praktično vse izposoje pa so bile krajše od ene ure in torej brezplačne.

Uporabniki si želijo izposoditi kolo z aplikacijo, preden se sploh prijavijo v aplikacijo, nato jim »melje« v nedogled posledično mislijo da aplikacija ne dela. Ko ugotovijo za kakšno napako gre, jim je smešno…

Največ izposoj v enem dnevu je bilo opravljenih 11. oktobra, in sicer so na ta dan zabeležili 3.623 izposoj. V sistem je vključeno 23 postaj in 230 koles. Ker je podpora za uporabo koles na voljo tudi v angleškem jeziku, tujci po informacijah sistema Mbajk nimajo težav z izposojo. 

Mbajk sistem deluje ves čas

Zanimalo nas je, kaj se bo s sistemom zgodilo med zimo, tj. ob slabših vremenskih razmerah. Berčanova je povedala, da sistem deluje 24 ur na dan, vse dni v letu, tudi pozimi. “Občasno lahko kolesa umaknemo le v času obilnejšega sneženja. Ko so postaje in kolesarske steze očiščene, je znova možna tudi izposoja koles”. Dodala je, da je pozimi v sistem vključenih nekaj manj koles, ker v tem času izvajajo redne letne servise.

Glede na to, da so kolesa non stop v uporabi, nas je zanimalo kako pogoste so tudi poškodbe samih koles in podobno, vendar Berčanova pravi, da so poškodbe večinoma povezane z redno uporabo koles, namernih poškodb pa je malo. Pojasnjuje tudi, da težav z vandalizmom ali krajami praktično nimajo.  

Mbajk je za Maribor zelo pozitivna izkušnja

V začetku septembra 2022 je Mediana, inštitut za raziskovanje trga in medijev, izvedla spletno anketo o zadovoljstvu s sistemom Mbajk, v kateri je sodelovalo 205 prebivalcev občine Maribor v starosti od 15 do 65 let. Rezultati ankete potrjujejo, da Mariborčani dobro poznajo sistem Mbajk in ga ocenjujejo kot koristen in pozitiven projekt. Sistem Mbajk poznajo vsi vprašani, saj je polovica anketirancev odgovorila, da Mbajk poznajo zelo dobro, polovica pa je zanj že slišala. Uporabilo ga je že 38 % vprašanih, in sicer od tega tretjina kolesa Mbajk uporablja redno vsak teden (enkrat ali večkrat na teden). Kar tri četrtine (75 %) vprašanih Mbajk ocenjuje kot koristen ali zelo koristen za njih osebno, 95 % vprašanih pa ocenjuje, da je sistem koristen ali zelo koristen za mesto.

Prebivalci Maribora so Mbajku na splošno zelo naklonjeni, saj ga kot pozitivno ali izrazito pozitivno ocenjuje kar 9 izmed 10 vprašanih. Prav tako bi 9 od 10 vprašanih Mbajk priporočila prijateljem in znancem, pravi Mirjana Berčan. 

Namen sistema Mbajk

Kolesa Mbajk, so namenjena izposoji za posamezno vožnjo in ne za večurno ali celodnevno izposojo. Uporabniki si lahko kolo izposodijo na katerikoli od postaj in ga na katerikoli od njih tudi vrnejo. Izposojo lahko opravijo preko terminala na postaji ali preko mobilne aplikacije, kjer lahko vselej preverijo tudi razpoložljivost prostih koles in ključavnic za vsako od postaj.

Uporabniki storitve ob letni registraciji plačajo tri evre, ki se štejejo kot dobropis, nato pa si kolesa za posamezne vožnje izposojajo brezplačno, saj je brezplačna vsaka prva ura izposoje ob neomejenem številu izposoj, so povedali na mariborski občini.

Načrti za prihodnost

Berčanova pravi, da so načrti za morebitno širitev sistema Mbajk v pristojnosti Mestne občine Maribor. Na e-naslov sistema Mbajk sicer dobivajo številne pobude uporabnikov glede širitve, in sicer si uporabniki želijo novih postaj na območju Tabora, Tezna, Studencev, Nove vasi, Pobrežja, Radvanja in v okolici nakupovalnih centrov.