V začetku meseca februarja  je bil dosežen pomemben mejnik v razvoju letalskega prometa na električni pogon. Pipistrel, v sodelovanju s podjetjema Siemens AG (Nemčija) in MBVision (Italija) ter z Univerzo v Pisi (Italija) in Univerzo v Mariboru (Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko ter Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo), je v okviru projekta HYPSTAIR na sedežu podjetja v Ajdovščini uspešno zagnal do sedaj najmočnejši letalski hibridni električni pogonski sklop.
Najboljši kompromis med učinkovitostjo in dosegom
Koncept serijskega hibridnega letala v tem trenutku predstavlja najboljši kompromis med učinkovitostjo in dosegom za lahka letala. Predstavljamo si ga lahko kot letalo z električnim pogonom, ki ima na krovu še dodatni generator za povečanje dosega, če je to potrebno. Trenutno so namreč omejitve tehnologije za shranjevanje električne energije še prevelike, da bi omogočale let na dolge razdalje.

Z namenom razvoja komponent serijskega hibridnega pogona za majhna letala so podjetje Pipistrel, Siemens AG, MBVision, Univerza v Pisi in Univerza v Mariboru osnovali projekt HYPSTAIR, ki je od februarja 2013 sofinanciran s strani Evropske unije.
Poenostavljeno upravljanje z pogonskim sklopom
Edinstveni element inovacije je nov uporabniški vmesnik, ki poenostavlja upravljanje z zahtevnim pogonskim sklopom, ki je bil razvit pod vodstvom podjetja MBVision. Pri razvoju  uporabniškega vmesnika (HMI) je Univerza v Mariboru opravila pionirsko delo na področju haptičnega povratnega odziva, ki bo pilotu z uporabo ene same ročice omogoča dodajanje moči in hkratno prepoznavanje odziva sistema od sprememb delovanja do prepoznavanja napak. Za nadzor nad stanjem in delovanjem pogonskega sklopa je bil namensko razvit tudi nov integriran večnamenski prikazovalnik.
Poseben petkraki propeler
Obsežnemu laboratorijskemu testiranju vseh komponent in integraciji sistema v trup letala je sledil uspešen zagon celotnega pogonskega sklopa in testiranje pogona tako pri nizkih kot tudi visokih močeh.  Namensko je bil razvit tudi poseben petkratki propeler, ki ima največjo učinkovitost že pri nizkih obratih in se ponaša z nizko ravnjo hrupa. Preizkus vzletne moči je bil izveden ob skupni uporabi generatorja, ki ga poganja turbinsko polnjen agregat, in namensko razvitih visokozmogljivih baterij, ki omogočajo hitro praznjenje.
Testiranje načinov letenja
V prihajajočih mesecih bo Univerza v Mariboru nadaljevala z intenzivnim testiranjem in s simuliranjem možnih načinov letenja ter tipičnih potekov poleta, ki so predvidene v teoretičnih  študijah modela. Testiranje se nadaljuje z namenom potrditve koncepta hibridnega pogonskega sklopa in njegovih zmogljivosti.
Ta edinstveni dosežek je bil prvič razkrit javnosti februarja 2016 na simpoziju E2 Fliegen Symposium  v Stuttgartu v Nemčiji.