Z izbruhom virusa covid-19 se je spremenil marsikateri vidik življenja, ki je bil prej samoumeven, resno epidemiološko stanje pa je s seboj prineslo prenekatere omejitve, odneslo pa številne panoge in posledično tudi delovna mesta. Ena izmed dejavnosti, ki je zelo močno občutila rez v njeno delovanje, je glasbena industrija. Kljub temu, da velja prepričanje o industriji zabave, ta letno prinaša milijone v državni proračun.

7. marca je zaradi izbruha epidemije zastala celotna glasbena industrija, nove posledice pa se še vedno pojavljajo. V zadnjih šestih mesecih je odpadlo veliko število dogodkov, omejitve pa so še bolj prizadele akterje na alternativni sceni. Kljub sprostitvi nekaterih omejitev, so glasbeni dogodki še vedno pod strogimi restriktivnimi pogoji, zato so še tako okrnjene prireditve praktično nemogoče za izvedbo.

Foto: Marko Pigac, MP Produkcija & Igor Unuk

Prižgali luči za ozaveščanje o situaciji

Zaradi novonastale situacije, v kateri so se ob pojavu koronakrize znašli akterji glasbene industrije, so se združili pod mednarodno kampanjo #WeMakeEvents (#MiDelamoDogodke), ki javnost ozavešča o nastali situaciji, na katero morda sprva ne pomislimo. Sinoči je v okviru kampanje tako tudi potekala akcija »LightInRed, s katero so v več kot tridesetih državah opozorili na situacijo z rdeče obarvanimi prireditvenimi prizorišči. V Narodnem domu Maribor so se odločili, da bo rdeče zasvetil Vetrinjski dvor. Producent Vetrinjskega dvora Marko Brumen je pojasnil, da so se za sodelovanje v akciji odločili, ker se vsakodnevno srečujejo s problemi ustvarjalcev kulture, toda ne le umetnikov, ampak praviloma vseh, ki večinoma delajo na prekarni ravni. Sektor kulture je zaradi ukrepov zelo omejen, zato so nujno potrebni protikoronski ukrepi na tem nivoju, ki bi marsikomu omogočili preživetje.

7. marca 2020 se je zaradi epidemije ustavila celotna glasbena industrija. V zadnjih 6 mesecih je odpadlo nešteto festivalov, koncertov in turnej. Poleti so se najbolj predani preselili na odprto in z okrnjenimi dogodki pod taktirko vseh restrikcij spomnili, kako je bilo včasih. Za hip smo zadihali, a že poletje je prineslo nove ukrepe – tudi 8-metrski prepad med izvajalci in posedenim občinstvom. V trenutni situaciji so mnogi izgubili delo, zmanjšali so se dohodki že tako prekarne industrije, umaknili so se oglaševalci, dogodki so postali finančno nevzdržni, na odrih dvoran pa se nabira prah. Z akcijo #LightItInRed opozarjamo, da smo tukaj in da #StojimoSkupaj z mednarodno kampanjo #WeMake Events ( #MiDelamoDogodke ), ki javnost ozavešča o nastali situaciji,” so na Facebooku zapisali v Narodnem domu Maribor.

Foto: Marko Pigac, MP Produkcija & Igor Unuk

V Mariboru sta akcijo podprla rdeče obarvana Vetrinjski dvor in Štuk, a rdeče luči so prižgali v petnajstih slovenskih mestih in na več kot tridesetih prireditvenih prizoriščih, med njimi tudi na Kinu Šiška, Ljubljanskem gradu, Mladinskem centru Gornja Radgona in Mladinskem informativnem in kulturnem klubu Murska Sobota.

7. marca 2020 se je zaradi epidemije ustavila celotna glasbena industrija. V zadnjih 6 mesecih je odpadlo nešteto festivalov, koncertov in turnej. Poleti so se najbolj predani preselili na odprto in z okrnjenimi dogodki pod taktirko vseh restrikcij spomnili, kako je bilo včasih. Za hip smo zadihali, a že poletje je prineslo nove ukrepe – tudi 8-metrski prepad med izvajalci in posedenim občinstvom. V trenutni situaciji so mnogi izgubili delo, zmanjšali so se dohodki že tako prekarne industrije, umaknili so se oglaševalci, dogodki so postali finančno nevzdržni, na odrih dvoran pa se nabira prah. Z akcijo #LightItInRed opozarjamo, da smo tukaj in da #StojimoSkupaj z mednarodno kampanjo # WeMake Events ( # MiDelamoDogodke ), ki javnost ozavešča o nastali situaciji.