Za območje Koroške cesti z Glavnim trgom se že dlje časa omenja posebna ureditev, katere osrednji namen je, kot smo že poročali, izboljšanje privlačnosti mestnega jedra in obenem sprememba potovalnih navad na račun manjše uporabe avtomobilov. Celoten prostor naj bi bil prvenstveno namenjen pešcem in kolesarjem.
In kaj o tem menijo tamkajšnji gostinci, lastniki lokalov in nenazadnje tudi v prostovoljnem gasilskem društvu, ki ob intervencijah pogosto v samem centru mesta izvozijo na precej prometno Koroško cesto?
Slava Bandič: “Avtomobilov je že sedaj enostavno preveč.”
Ljudje se radi zapeljejo do trgovin
Milan Ferš, lastnik prodajalne s tapetami, je povedal, da se najbolj boji, da bi v primeru zaprtja Glavnega trga z navezavo na Koroško cesto popolnoma zaprli za promet. »Če se samo spomnim, ko so pred leti vzpostavili enomesečno zaporo, se mi je takrat na prometu zelo poznalo. V dveh tednih sem imel samo eno stranko,« je pojasnil Ferš in dodal, da je bilo manj tudi pešcev. Po njegovem promet mora ostati v tem delu mesta, saj: »Vsak se danes rad zapelje do trgovine. Že sedaj v centru mesta ni veliko ljudi in mislim, da bi kakršnakoli ureditev, ki bi iz centra ‘pregnala’ voznike, zadevo samo še poslabšala. Promet mora biti vsaj enosmerni.«
Zaprtju tega dela mesta za promet pa je naklonjena Slava Bandič iz prodajalne, kjer je na voljo posoda, saj je po njenih besedah avtomobilov že sedaj enostavno preveč. »To bi bilo dobro za mesto, še posebej za tukaj živeče stanovalce, zato ne smemo gledati skozi denar in kakšen promet bi lokali imeli po ureditvi,« je poudarila Bandičeva. Melita Ragolič iz likovne šole in galerije na Glavnem trgu pa pravi, da starši otroke nenehno vozijo v bližino galerije, zato bi kakršnakoli sprememba potovalnih navad negativno vplivala na obisk in interes obiskovalcev.
Promet zagotavlja »življenje«
Đemo Amedi iz gostinskega lokala na Glavnem trgu je z želeno ureditvijo delno seznanjen, zmanjšanje oziroma omejitev prometa v tem delu mesta pa bi zanj pomenilo precejšnje zmanjšanje obiska. »Ozrite se samo proti Partizanski cesti, Vetrinjski ulici, ki dobesedno umirata. Tukaj se ravno na račun prometa še vsaj nekaj dogaja,« poudarja Amedi.
Že nekaj več kot pol stoletja ima v tem delu mesta trgovino sveč in izdelkov iz medu Beno Kolarič, ki na Glavnem trgu ne bi ničesar spreminjal. »Tako smo navajeni in naj tako tudi ostane. Vsaka sprememba bi vplivala na obisk, saj živimo v časih, ko se ljudje brez ovir radi pripeljemo neposredno pred trgovino. Dobra rešitev bi bila enosmerna cesta, recimo iz Koroške strani, drugi pas vozišča pa bi uporabili za kratkotrajno ustavljanje,« je pojasnil Kolarič, ki kot član tretje generacije družine v tej prodajalni nadaljuje to tradicijo. Dodal je še, da se mu takšen Glavni trg kot je sedaj, zdi povsem primeren.
Silvija Leskovar, prodajalka v pekarni na Koroški cesti pa meni, da bi sprememba prometnega režima slabo vplivala na obisk. »Tukaj delam že 9 let. Ljudje se z avtomobili tukaj ustavijo in odpeljejo. Tako turisti kot domačini,« je dejala Leskovarjeva.
Đemo Amedi: “Zmanjšanje oziroma omejitev prometa v tem delu mesta bi pomenila precejšnje zmanjšanje obiska”
Težave pri intervencijah že sedaj
Na Koroški cesti ima sedež tudi PGD Maribor mesto in tamkajšnji predsednik Boštjan Irgolič pravi, da bi kakršnakoli sprememba prometnega režima lahko podaljšala čas izvoza na intervencijo. »Gasilci se moramo najprej pripeljati na Koroško cesto iz več območij po mestu in težko rečem, kaj bi nam lahko prinesle spremembe. Omenja se, denimo, postavitev stebričkov, kar bi nam nedvomno upočasnilo izvoz, glede na to, da moramo izvoziti v 5 minutah od poziva. Tudi zaradi tega, ker imamo delno že sedaj nekaj težav z izvozi, saj gre za velika vozila,« je razložil Irgolič. O načrtovani ureditvi niso povsem seznanjeni, dodaja, imeli so dva sestanka in večino zadev izvedo iz medijev. »Če bi ulica postala enosmerna, bi to lahko za nas predstavlja določeno težavo. Vsi se ne pripeljemo iz iste smeri in vožnja na okrog bi nam že podaljšala čas prihoda,« je sklenil Irgolič.