Gradnja zahodne (Limbuške) obvoznice, imenovane tudi “mariborska južna obvoza cesta” se še ne bo pričela tako kmalu. Po prvotnih načrtih bi morala biti faza rušenja objektov in pridobitev gradbenega dovoljenja končani že v letu 2018, sedaj pa se slednje zamika v konec tekočega oziroma začetek naslednjega leta. Gradnja bo potekala v treh fazah, celotna obvoznica pa bo dolga 6 kilometrov.
Za izgradnjo 1. etape (Streliška-Kardeljeva) zahodne obvoznice Maribora so trenutno v teku pridobivanje zemljišč in odkupi objektov. Trenutno je pridobljenih približno 90 odstotkov parcel. Za drugo (Kardeljeva-Tržaška) in tretjo etapo (Tržaška preko železniške proge do AC) obvoznice pa trenutno tečejo postopki umeščanja v prostor.
Cena investicije še ni znana
“Predvidevamo, da bodo do konca letošnjega leta porušeni vsi objekti, s tem pa bodo tudi izpolnjeni pogoji za oddajo vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja,” so za Maribor24 zapisali z Direkcije RS za infrastrukturo. Razpis za izvedbo gradbenih del 1. etape bi lahko bil objavljen predvidoma v prihodnjem letu, v kolikor bodo zagotovljena finančna sredstva, tako s strani Direkcije, kot tudi s strani MO Maribor. Okvirna cena projekta sicer še ni znana, govora pa je nekje med 10 in 28 milijoni, o čemer smo poročali že lani.
Direkcija RS za ceste bo financirala 84,73-odstotni delež izgradnje 1. faze obvoznice, 6,19 odstotkov bo pripadlo občini Maribor ter 9,08 komunali. Gre za sporazum o financiranju, sklenjen 27. 11. 2013 med DRSI in MO Maribor. Sofinanciranje z evropskimi sredstvi trenutno ni predvideno, so nam še zaupali.