Danes se je končala večtedenska čistilna akcija, v kateri so z Mestno občino Maribor sodelovali številni prostovoljci. Župan Saša Arsenovič je poleg nadebudnih meščanov pohvalil tudi občinska podjetja, Snago in Nigrad, pa tudi Nevo Pipan, vodjo akcije Izboljšajmo Maribor iz županove pisarne. Ponosen je, da so na pomoč priskočile številne skupine, tudi Viole, ko se se lotile zlasti najzahtevnejšega, najbolj zasmetenega terena. “Danes sem bil vodonoša in sem se vozil od Mariborskega otoka do Dvoetažnega mostu ter nazaj, kjer se tudi kaže ves potencial projekta Dravske promenade, ki bo v prihodnosti na obrežje privabil mnogo več ljudi kakor danes,” je izpostavil župan. Kot pojasnjuje, so namreč poti na desnem bregu Drave preozke, za moderno promenado, na kateri bodo potekale številne aktivnosti, pa potrebujejo vsaj 4 metre širine.
“Posebej bi se zahvalil Dravskim elektrarnam, ki so pristopile k temu projektu. Skupaj verjamemo, da bomo lahko ustvarili zahteven projekt oživljanja Drave, ‘Vrnimo se k dravi’ oziroma Dravske promenade’ … Gre le za začetek ene velike, uspešne zgodbe,” je ponosno dejal Saša Arsenovič.
13-kilometrska promenada in dva mostova
Da je desni breg Drave potreben osvežitve, saj trenutno ne služi drugemu kot vzdrževalnim posegom, je bil jasen tudi direktor Dravskih elektrarn, Andrej Tumpej. “Upamo, da po vzpostavitvi Dravske promenade reka več ne bo razdvajala Mariborčanov, ampak jih povezovala,” je dejal.
Projekt Dravske promenade je trenutno v fazi projektiranja, vanj želijo po besedah župana vključiti čimveč idej s strani stroke. Promenada, ki bo v obliki osmice povezovala Mariborski otrok, Dravske elektrarne in Malečniški most bo dolga 13 kilometrov. Prihaja tudi nov most, ki bo meščane povezoval z Mariborskim otrokom, obudili bodo tudi že projektirano brv, ki bo Medicinsko fakulteto povezovala z Lentom.
Od skate parka do kavarn
Seveda pa o tej promenadi ne razmišljajo le kot o športno-rekreacijski coni, pač pa so načrti zanjo precej bolj ambiciozni. Arsenovič na poti obljublja nove, sveže vsebine; od športne steze, fitnesa na prostem, otroških igral, skate parka, pitnikov, klopi, gostinske ponudbe pa vse do novega drevoreda ter dodatnih zelenih površin. Predvsem na desnem bregu Drave bo treba zaorati v brežino, da bi lahko pridobili širšo stezo, saj je ob tolikšnih vsebinah potrebno poskrbeti tudi za varnost.
Reka trenutno brez funkcije, v prihodnje na njej potniški promet
Arsenovič s sodelovanjem številnih krajevnih skupnosti in mestni četrti cilja na skupno sodelovanje, da bi Dravo povezali s kopnim. Na reki želijo vzpostavitvi potniški promet, ki bo meščanom omogočal prevažanje od točke ‘a’ do točke ‘b’ s pomočjo rečnih plovil. “Šlo bo za manjša “tuk tuk” rečna plovila na električni pogon,” je pojasnil Arsenovič.
Projekt končan do leta 2021?
Projekt bo izveden etapno, en del bo opravljen v okviru prenove Lenta, drug del pa se bo urejal v okviru Dravske kolesarske poti. Sicer še čakajo na arhitekturne ideje, ki bi jim sledila projektiranja z lastniki bližnjih objektov in naposled bi se lahko lotili dela. “Želim si, da bi bilo čimveč storjenega do leta 2021. Promenada pa bo dosegla svoj smisel tudi zvečer, saj bo omogočila pametno razsvetljavo, da bomo ob Dravi lahko uživali tako rekoč 24 ur na dan,” je še dejal.