V letošnjem letu so redarji izdali 5.351 glob in izdali 1.033 opozoril. Redarji zaposleni v Medobčinskem inšpektoratu in redarstvu Maribor (MIRM) pa svojih nalog ne opravljajo le v mariborski občini, temveč tudi v 17 okoliških. Glede na sistemizacijo je predvidenih 18 redarjev, trenutno jih svoje delo opravlja le sedem od osmih zaposlenih. Eden izmed njih je, kot so nam pojasnili na mariborski občini, žal, že dalj časa bolniško odsoten.

Zaposlili bodo še štiri nove občinske redarje

V času mandata župana Andreja FIštravca so bili na novo zaposleni štirje občinski redarji, ki pa bodo septembra letos, vključeni v obvezno strokovno usposabljanje za občinske redarje in bodo predvidoma januarja 2020 lahko samostojno opravljali naloge. Ti bi lahko svoje delo že opravljali, saj so bili na razpisu izbrani lani, a ker se je eden izmed kandidatov, ki ni bil izbran, na postopek pritožil, se je ta zavlekel skoraj do konca preteklega leta. Tako novo izbrani redarji, niso morali opraviti potrebnega usposabljanja. Ta se izvaja le enkrat letno. »Trenutno poteka izbor za štiri nove občinske redarje, ki pa še ni zaključen,« dodajo.

Nadzor nad plačevanjem parkirnin prevzel Marprom

Leta 2017 so sicer redarji bili razbremenjeni nekaterih nalog, saj je nadzor nad plačevanjem parkirnine prevzel Marprom.Nad parkiranimi vozili preži sedem Marpromovih nadzornikov parkirišč. Ti pri opravljanju nadzora nad plačevanjem parkirnin neplačnikom ne izdajajo kazni, temveč jim na avtomobile namestijo »obvestilo nadzornika«. Ti jih z obvestilom pozovejo k plačilu celodnevne parkirnine v višini 13,50 evra.

V letošnjem letu so redarji izdali 5.351 glob in izdali 1.033 opozoril. Največ kršitev, kar 3.563, beležijo zoper neplačano parkirnino. Lani so izdali 8.927 glob za prekrške, v primerjavi z letom 2017, ko so jih izdali kar 11.458.

Kako je s kaznovanjem voznikov motornih vozil?

V preteklih dneh je župan MO Maribor Saša Arsenovič, po izkušnji s plačilom globe zoper napačno parkirano motorno vozilo, dejal, daje ugotovil, da mesto nima primerno urejenega parkiranja za skuterje. Na občini so nam dejali, da vozniki motornih vozil niso pogosto »tarča« redarjev. Letno obravnavajo približno deset tovrstnih postopkov, a natančnega podatka nimajo. Od leta 2011 je bilo takšnih postopkov nekaj več kot 70.

Le nekaj dni po tem, ko smo poročali o aferi glede parkiranja Saše Arsenoviča pred stavbo MO Maribor in ko je župan dejal, da ni dovolj parkirnih mest za motorna vozila, so le-ta urejena.

»Motorna kolesa in kolesa z motorjem so vozila in smejo parkirati na mestih, kjer je to dovoljeno. Takšnih parkirnih mest je v MO Maribor dovolj. Nikakor pa ne smejo parkirati v nasprotju s 65. členom ZPrCP ali v nasprotju z določbami podzakonskih aktov lokalnih skupnosti (odloki),« ob koncu povedo na občini. Kje vse so na voljo parkirna mesta za motorje, najdete TUKAJ.