Od hrvaške do avstrijske meje je nekoč na reki Muri delovalo skoraj 100 mlinov, ostal je le eden, ki še vedno melje žito in je zato zelo zanimiv za turiste. Gre za znameniti Babičev mlin v Veržeju, ki je v začetku leta po smrti Vladimirja Babiča – Mirča ostal brez zadnjega mlinarja, njegovo delo pa zdaj nadaljuje hčerka Karmen Babič. Posebnost mlina je v tem, da ga še vedno poganja voda in da je v celoti zgrajen iz lesa. Prvi je sicer pogorel, zato so leta 1915 zgradili drugega, njegov lastnik pa je bil Mirčev oče. Potem je tudi ta mlin pogorel, zato je leta 1925 Jožef Babič zgradil nov mlin in tako nadaljeval mlinarsko tradicijo. Mlin stoji na nabrežju reke Mure, postavljen je na štirih stebrih, vodno kolo pa je pritrjeno na dveh železnih plavajočih čolnih.
Pri dvigu kolesa je pomagala Slovenska vojska, sredstva za obnovo so zbirali v Zvezi društev Moja Mura
Pripadniki logistične brigade 670. in 157. logističnega polka Slovenske vojske so v Veržeju pomagali pri dvigu kolesa s plavajočih kumpov pri Babičevem mlinu na Muri. Kolo še edinega delujočega mlina na Muri bodo v prihodnjih mesecih temeljito obnovili. “Gre za pomemben prispevek pri ohranjanju kulturne dediščine Pomurja, obenem pa je še en dokaz, da je Slovenska vojska vedno v službi Slovenk in Slovencev,” je obrambni minister Matej Tonin objavil na Facebook profilu.
V Zvezi društev Moja Mura bomo pri projektu obnove še naprej pomagali, če bo potrebno, tudi s prostovoljnim delom.
Spomnimo, da je Zveza društev Moja Mura ob pomoči Lokalne razvojne fundacije za Pomurje zbirala sredstva za obnovo mlina. Kot nam je povedal predsednik zveze Samo Tuš, so z akcijo doniranj 5-ih evrov uspeli zbrati 320 evrov, zveza pa bo k temu znesku dodala še enkrat toliko sredstev, tako da bo na koncu prispevala okoli 700 evrov. “V Zvezi društev Moja Mura bomo pri projektu obnove še naprej pomagali, če bo potrebno, tudi s prostovoljnim delom.”
Ker bodo kolo obnavljali na prostem, bo veliko odvisno od vremena
Ostala potrebna sredstva za obnovo kolesa pa bo zagotovila lastnica mlina Karmen Babič. “Obnovo kolesa bomo večinoma pokrili z lastnimi sredstvi. Kolo, ki je bilo izdelano pred 30-mi leti, ko je prejšnjega odnesla deroča reka, bodo večinoma domači mojstri obnavljali kar ob strugi reke Mure, tako da bo časovnica obnove veliko odvisna od vremena. Predvidevam, da ga bomo vrnili v mlin prihodnje leto, tudi v tem času pa mlin nemoteno deluje, sicer s pomočjo električnega pogona. Sama imam to obrt sicer že 30 let.”