V zadnjih letih, ko se svet poskuša premikati v bolj zeleno smer, se s tem premika tudi moda. Tako je vse bolj popularen tako imenovan “thrifting”. Pri tem gre za način življenja, ki združuje trajnostni aspekt mode, kreativnost in ekonomičnost. Thrifting izhaja iz angleške besedne zveze “to thrift” in dejansko pomeni varčevati.
Kako deluje “thriftanje”?
Ljudje, predani thriftanju, na tak način izkazujejo svojo kreativnost. Si je pa pomembno za iskanje kosov vzeti dovolj časa, saj se lahko med množico stvari oseba hitra izgubi. Se pa lahko pri takšnem načinu nakupovanja odkrijejo pravi zakladi – edinstveni vintage kosi. Prav tako je mogoče najti oblačila priznanih blagovnih znamk po veliko bolj dostopnih cenah.
Kupci, ki so nekoč zavračali nakup rabljenih oblačil, zdaj preplavljajo trgovine z unikatnimi kosi, ki združujejo trajnost in kakovost. Trgovini Second Hand HAHA in Superstyle poročata o različnih vidikih tega trenda. Povečanje prodaje je posledica različnih dejavnikov. To vključuje večjo število turistov in vedno večje zavedanje o trajnostnem potrošniškem vedenju.
Kdo kupuje rabljena oblačila?
Trgovine z rabljenimi oblačili so v Mariboru postale mesto srečevanja različnih generacij. “Beležimo kupce različnih starosti in vseh družbenih slojev. Naše stranke so zelo različne in prihajajo iz vseh koncev Slovenije,” je povedala Novakova iz HAHA second hand trgovine. V teh trgovinah se najdejo kupci, ki jim niso pomembni najnovejši trendi, ampak imajo nek svoj edinstven slog. Prav tako pa se najdejo tisti, ki cenijo prihranke in iščejo kvalitetna oblačila po dostopnih cenah. To raznolikost družbenih slojev je potrdila tudi Sanja Koren iz Superstyle. Povedala pa je, da je v zadnjem času povečan predvsem obisk mlajših strank.
Kljub temu, da tukaj ne gre za nove kolekcije, pa je v teh trgovinah vseeno občutek ekskluzivnosti. “Ker je pri nas vsak kos unikat, se stranke zavedajo, da morajo nakup opraviti čim prej, kajti izdelek v ponudbi je lahko prodan vsak hip. Mi prvi dan nove kolekcije v trgovino ne damo samo blagovne znamke, temveč jih dodajamo vsak dan. Tako, da vas v naši trgovini vedno pričaka velika izbira,” je dodala Novakova.
Trajnostni vidik postaja prioriteta
Obe trgovini z velikim veseljem pozdravljata rast trajnostne mode. V Second hand HAHA poudarjajo, da vse več ljudi razume škodljive učinke masovne proizvodnje oblačil na okolje: “Vse več ljudi se zaveda množične proizvodnje nepotrebnih količin oblačil in tega, kaj to pomeni za naš planet. Rabljena oblačila kupujejo tisti, ki se zavedajo onesnaževanja našega planeta in želijo to preprečiti. Stranke, ki hodijo k nam, so najbolj navdušene nad razmerjem med kakovostjo in ceno. Za svoj denar stranke dobijo več.”
“Redko kdo pozna podatek, da več kot 80% odvečnih oblačil konča v sežigalnicah ali odlagališčnih jamah. Tudi take, ki so popolnoma nove ali odlično ohranjene. S trajnostno modo naredimo sebi in svetu veliko uslugo,” je povedala Sanja Koren.
Donacije
Obe trgovini pridobivata oblačila od zunanjih pridobiteljev. Pri Second hand HAHA so to dobavitelji iz Italije. Dejstvo pa je, da so pri obeh izdelki čisti in kakovostni. “Če nam ljudje oblačila donirajo, jih tudi mi dalje podarimo, saj je žal še vedno kar nekaj ljudi, ki si težko privoščijo nakup oblačil, čeprav so le ta poceni,” je še dodala Novakova.