Že pred dnevi smo poročali, da MOM išče izvajalca za temeljito obnovo Koroške ceste in Glavnega trga, kjer bi se dela pričela že to poletje. Prenova bi naj obsegala zamenjavo starih svetil z novodobnimi, zamenjali bodo celotno komunalno infrastrukturo, nameščene bodo nove klopi, koši za smeti, stojala za kolesa, nova drevesa, nov asfalt ter avtobusni postajališči ob koncu Koroške ceste.
Koroška cesta izgleda precej klavrno
A ko se sprehodimo čez Koroško cesto proti Glavnemu trgu v oči bode marsikaj druga, kot potreba po obnovi cestišča. Cesta je polna zapuščenih trgovin, objektov in izložb, ki kazijo podobo, ne glede na to če bodo tam kaj kmalu rasla nova drevesa ali bodo postavljene nove klopi. O izložbah ter njihovem izgledu smo povprašali tudi na Mestni občini Maribor, a žal nismo dobili odgovora.
Pročelje marsikatere stavbe na Koroški bi bilo tudi potrebno temeljito obnoviti, a glede na to da občina vsako leto nameni kar nekaj denarja tistim, ki bi želeli obnoviti fasado, se do sedaj tega ni lotilo veliko ljudi. Problem se nahaja predvsem v lastništvu objektov ter pomanjkanju finančnih sredstev, ki se potrebujejo za obnovo starih meščanskih stavb.
Zato ostaja vprašanje, kaj bo z obnovo pridobila Koroška cesta? Na MOM omenjajo tudi Koroško, kot eksperimentalen poligon za tako imenovani “shared space”, prostor, ki si ga delijo pešci kolesarji in motorna vozila, kjer imajo pešci in kolesarji absolutno prednost. Ali to pomeni, da ima občina načrt tudi za obuditev vsebine na Koroški cesti? Trenutni pogled je, kot že večkrat rečeno, klavrn. Nekoč je bila celo predstavljena ideja, da bi naj Koroška postala umetniška ulica, kjer bi svoj prostor našle galerije, ateljeji, razstavni prostori in podobno. Res je, da na Koroški sicer sedaj deluje nekaj društev in zavodov, a njihove ‘izložbe’ ne vabijo, vendar le predstavljajo realno stanje Koroške ceste.
Koroška naj bo Koroška, z vizijo
Na Koroški je pred kratim sicer svoj dom našel Kreativni inštitut Maribor, ki ga vodi uspešnja didžejka Tea Vučkovič, a pročelje stavbe tega ne izkazuje. Nekoliko naprej je bila trgovina z elektrotehniko, a so pred nekaj dnevi svoja vrata zaprli in se preselili drugam. Pa Centralna postaja, ki je nastala v času EPK, od takrat pa se bori, bolj zaprta, kot odprta. Pa jumbo plakati, ki še vedno delajo reklamo lanskemu letu.
Koroška potrebuje vsebino, Koroška ne more biti Poštna ali Gosposka, Koroška naj bo Koroška, a z vizijo, ki bo nato privabljala Mariborčane, obiskovalce in turiste. Tudi za Poštno ulico ni bilo verjeti, da bo projekt tako uspel, a si dandanes malokdo sploh predstavlja kako je bilo prej.