Pri številnih se je med novoletnimi zaobljubami znašla želja po večji telesni aktivnosti. Tako lahko držite svojo zaobljubo tudi v mrzlem vremenu.

Slika je simbolna.

Zaradi hladnega in tmurnega vremena marsikomu sploh ne pride na pamet, da bi se gibal. Vendar kot je za nas pojasnil Miro Jerenec, lastnik Fitnesa Forme, strokovni sodelavec Pedagoške fakultete v Mariboru in zunanji sodelavec Olimpijskega komiteja, je gibanje nuja sodobnega človeka. “Ljudje smo narejeni za gibanje in ravno pomanjkanje gibanja je poleg procesiranja sodobne prehrane eden glavnih vzrokov za različna obolenja. Zima nas samo postavi pred dejstvo, da je vadba zunaj večkrat omejena z vremenom.”

Izrazito mrzla obdobja niso primerna za kardio vadbo. Sploh če je ta visoko intenzivna. Tudi dež, sneg in veter so v tem času omejevalni dejavniki. V tem primeru je bolje vaditi v zaprtih prostorih.

Vadbe morajo biti letom primerne

Ko razmišljamo o vadbi doma, imamo v mislih vadbo starejših. Otroci so običajno angažirani v društvih z športno vadbo. Kot je pojasnil strokovnjak, je pri odraslih nekoliko drugače: “Če smo delovna aktivna starostna skupina je verjetno najboljša rešitev vadba v sklopu fitnes centrov ali pa v različnih društvih. Tukaj je namreč prisoten tudi socialni moment, ki je v zadnjem času zelo zanemarjen. Spomnimo se, samota postaja največji problem starajoče populacije.”

Če pa smo kakorkoli omejeni v smislu mobilnosti pa lahko vadimo tudi doma. Na raznih portalih je mnogo vnaprej pripravljenih vadbenih programov. “Lahko pa si vadbo sestavite seveda sami,” je dodal. V tem primeru pa se pojavi problem, da običajno nismo podkovani z znanjem o teoriji športnega treniranja.

Kot je za nas pojasnil lastnik fitnesa, mora vadba odraslih, posebej starejših, biti drugačna kot vadba otrok. Pri otrocih je zelo pomemben element napredek v moči, hitrost, agilnosti, spretnosti. Starejši bi pa morali ohranjati čim več mišične mase, moči in gibljivosti. Ni potrebno pretiravati z vadbo, temveč je potrebno dati poudarek na rednosti, dihanju in sproščanju. Količina vaj za starejše naj bo omejena na največ 20 minut zmerne vadbe, kjer pa ne smemo pozabiti na vaje ravnotežja.

Otroci pa se naj udeležijo vadbe v društvih: “Otroci morajo razviti svoje sposobnosti do točke, kolikor pač zmore njihovo telo. Nismo namreč vsi enako močni, hitri ali spretni. Vsi pa lahko izboljšamo svoje sposobnosti. In v tem je ideja vadbe. Izboljšanje individualnih sposobnosti posameznega otroka v okviru njegovih sposobnosti.”

Gibali naj bi se 30 minut vsak dan

Kot je poudaril strokovnjak, bi morali biti gibalno aktivni vsaj 30 minut na dan. To je lahko tudi sprehod. ”Velikokrat slišim starejše, da bi hodili, vendar se ne morejo dolgo gibati. Rešitev je pač hoja okoli naselja, hiše, vrta. Skratka, da se nikoli ne oddaljimo preveč od doma. Ni potrebno vedno iz točke A do točke B in nazaj.”

Med hojo pa lahko kakšen del povečamo intenzivnost. Če bomo to nadgradili še s počepi, bo vadba že kar naporna in učinkovita.

Čas gibanja je treba prilagoditi letnemu času

Kot pravi strokovnjak, smo najbolj aktivni med 10.00 uro dopoldan in 16.00 uro popoldan, vendar je potrebno  čas prilagoditi zimskim razmeram in “ko je zunaj najmanj onesnaženosti”.

Predlagal bi, da se sprehodimo 10 do 15 minut. Nato naredimo par počepov in se vrnemo domov. Predvsem za starejše ni priporočljivo, da bi se preveč oznojili, saj bi se lahko prehladili.

Doma pa le naredimo nekaj vaj za trebušne mišice, hrbet, tudi kakšno skleco, ki jo prilagodimo svojim sposobnostim in nikakor ne smemo pozabiti na raztezanje, saj nam gibljivost v letih povzroča vedno večji problem.