Festival se je začel v ponedeljek s programskima sklopoma Mlado in Študentsko gledališče, ki so ju uvedli pred dvema letoma. Z današnjim slovesnim odprtjem pa se bo nadaljeval v formatu kot vrsto let poprej, seveda če bodo to dopuščale epidemiološke razmere v državi.

Sprva je bila kot otvoritvena predstava 55. FBS napovedana uprizoritev Soul Chain koreografinje Sharon Eyal v izvedbi nemške skupine Tanzmainz, a je bila ta iz epidemioloških razlogov primorana odpovedati svoje gostovanje v Bratislavi in Mariboru.

Namesto nje bo festival uradno odprla predstava Plameneča voda (Burning Water) v produkciji Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca z Reke. Predstava v koreografiji grškega koreografa Andonisa Foniadakisa je nastala v okviru programa Evropska prestolnica kulture (EPK) Reka 2020.

Velik pomen za širši evropski prostor

Kljub omejitvam potovanj zaradi novega koronavirusa so po besedah umetniškega direktorja FBS Aleša Novaka vztrajali pri mednarodni razsežnosti festivala, saj sta mednarodna izmenjava in uveljavljanje slovenske gledališke ustvarjalnosti v tujini med njegovimi glavnimi poslanstvi. “Borštnikovo srečanje se umešča v širši evropski prostor,” je izpostavil.

Jedro festivala je sicer še vedno tekmovalni program z izborom del slovenske gledališke produkcije v pretekli sezoni. Za festivalske nagrade se bo letos potegovalo devet uprizoritev, ki jih je izbral selektor Rok Bozovičar. Strokovno žirijo, ki jih bo ocenjevala, sestavljajo umetniški direktor mednarodnega gledališkega festivala Bitef Ivan Medenica, režiserja Haris Pasović in Norbert Rakowski, teatrologinja Barbara Orel in dramaturginja Vilma Štritof.

Sklepna slovesnost, ki jo letos režira Edward Clug, bo v nedeljo, 25. oktobra, ko bodo podeljene festivalske nagrade, vključno z Borštnikovim prstanom. Letošnji prejemnik te najvišje nagrade za igralsko ustvarjalnost v Sloveniji je Peter Boštjančič.