Nemški koncern Henkel je tudi lani v svojih slovenskih podružnicah beležil pozitivno poslovanje, čeprav so rezultati z letom prej zaradi organizacijskih sprememb neprimerljivi. Skupaj sta mariborski podjetji, ki zaposlujeta nekaj manj kot 600 ljudi, lani pridelali dobrih 196 milijonov evrov prihodkov, ob tem pa ustvarili 30 milijonov evrov dobička.
Neprimerljivi so predvsem rezultati poslovanja večje od obeh družb, Henkla Maribor, proizvodnega podjetja pod vodstvom Rolfa Müllerja Grünowa, ki je še leta 2014 ustvarilo 188 milijonov evrov prihodkov in skoraj 39 milijonov evrov čistega dobička.
Lani spremenili poslovni model maribroske družbe
Vendar so znotraj koncerna julija lani spremenili poslovni model mariborske družbe, ki odslej opravlja samo storitev proizvodnje kozmetičnih izdelkov, medtem ko njihovo novo podjetje v Amsterdamu odtlej centralno krmili in upravlja vse potrebe in zaloge materialov.
Henkel Maribor je tako v skladu z novim poslovnim modelom postal pogodbeni proizvajalec za omenjeno novo družbo, ker pa ne nabavlja več materiala in tudi ne prodaja gotovih izdelkov, so se posledično znižali njihovi prihodki in odhodki.
“Zaradi slabše gospodarske rasti naših največjih trgov so bile proizvedene količine pod pričakovanim letnim načrtom,” je v letnem poročilu, objavljenem na spletni strani Ajpesa, pojasnil Grünow in dodal, da svoje izdelke pretežno izvažajo v druge evropske države, največ v Nemčijo, Italijo in na Češko.
Po njegovih besedah bodo zaradi zahtevnosti gospodarskega in političnega okolja morali svoje procese in strukture še naprej prilagajati trgom in tako dodatno povečati učinkovitost in konkurenčnost podjetja. Ob tem bodo nadaljevali tudi z investicijami v izboljševanje učinkovitosti proizvodnih linij, trajnostni razvoj in zmanjševanje porabe energentov.
Padla prodaja kozmetike, raste pa prodaja detergentov
Henkel Slovenija, ki ga vodi Željko Smodlaka, in se ukvarja predvsem s prodajo zunaj koncerna Henkel v Sloveniji ter v Makedoniji, Kosovu, Črni gori in Albaniji, je lani ustvaril dobrih 69 milijonov evrov prihodkov, leto pa sklenil s 3,8 milijona evrov dobička. Prodaja je v primerjavi z letom 2014 padla za 2,5 odstotka, dobiček pa je bil razpolovljen.
Kot v letnem poročilu pojasnjuje Smodlaka, je padla predvsem prodaja na področju kozmetičnih proizvodov, nekaj tudi na področju lepil, rasla pa je prodaja detergentov. Na domačem trgu so lani ustvarili za 30 milijonov evrov prihodkov oziroma približno toliko kot leto prej, podobno velja tudi za prodajo svojim distributerjem v Makedoniji, Kosovu, Albaniji in Črni gori ter povezanim podjetjem na Hrvaškem, Bosni, Srbiji, Bolgariji in Romuniji.
Letos v Henklu načrtujejo skoraj osemodstotno rast prodaje, največ v sektorju lepil, v skladu s strategijo koncerna pa načrtujejo povečanje prodaje predvsem na rastočih trgih kot so Južna Amerika, Afrika oziroma Srednji vzhod, Azija, pa tudi trgi vzhodne Evrope, kamor sodijo tudi nekatere države, ki jih s kozmetičnimi izdelki oskrbujejo iz Slovenije.
STA