Mariborski proizvajalec avtobusov Tam Durabus je danes na mariborskem letališču za svoje najpomembnejše sedanje in bodoče kupce iz Srednje in Vzhodne Evrope, Azije in Afrike pripravil predstavitev novega letališkega avtobusa VivAir. Gre za novi izdelek, ki je plod lastnega razvoja in znanja podjetja v večinski lasti kitajskega kapitala.
Obisk 50 potencialnih partnerjev
Kot je ob tem povedal direktor družbe Holger Postl, jih je obiskalo okoli 50 sedanjih in potencialnih partnerjev, od katerih si obetajo sklenitev pogodb za dobavo nadgrajenega letališkega avtobusa, s katerim načrtujejo v naslednjem letu in pol s skoraj 40-odstotnim deležem postati vodilni ponudnik tovrstnih avtobusov na svetu.
Durabus bo letos izdelal okoli 85 letaliških avtobusov, naslednje leto pa načrtujejo izdelavo novih 120, za večino že imajo sklenjene pogodbe. Ob tem bodo izdelali še okoli 50 turističnih avtobusov, kar je dvakrat toliko kot letos.
Durabus bo letos izdelal okoli 85 letaliških avtobusov, naslednje leto pa načrtujejo izdelavo novih 120, za večino že imajo sklenjene pogodbe. Ob tem bodo izdelali še okoli 50 turističnih avtobusov, kar je dvakrat toliko kot letos.
S tem bodo po Postlovih besedah stabilizirali svoje poslovanje ter optimizirali proizvodnjo, potem ko je bilo prvo leto za njih še negativno. Letos načrtujejo 18 milijonov evrov prihodkov in dobiček, s katerim bodo nadoknadili lansko tri milijone evrov visoko izgubo.
Na subvencijo države 3,4 mio evrov čakajo dve leti
“V prvi polovici naslednjega leta bomo predstavili še nekaj novosti, če bodo slovenske oblasti le izpolnile obljubo o dodelitvi finančne spodbude za projekt razvoja električnega avtobusa. Na denar čakamo že dve leti in ves čas se vrstijo obljube predsednikov vlad in ministrov, potem pa se vse ustavi pri uradnikih,” je tudi danes na težave pri pridobivanju 3,4 milijona evrov podpore spomnil Postl.
“V prvi polovici naslednjega leta bomo predstavili še nekaj novosti, če bodo slovenske oblasti le izpolnile obljubo o dodelitvi finančne spodbude za projekt razvoja električnega avtobusa.”
Durabus ima trenutno skoraj 200 zaposlenih, omenjeni projekt pa naj bi po besedah direktorja zagotovil dodatnih 100 delovnih mest v Mariboru in investicije v višini 12 milijonov evrov. Kljub različnim obljubam postopek še vedno ni končan in tudi ni jasno, kdaj bo vladi v odločanje predložen njihov predlog za dodelitev spodbude. V podjetju se zato bojijo, da gre za usklajeno in namerno zavlačevanje postopka s strani istih ljudi, ki so lani s svojimi odločitvami enkrat že preprečile izplačilo spodbude.
V mariborskem podjetju so se zato odločili vlado javno pozvati, da zagotovi in ukrene vse, kar je potrebno za končanje postopka še pred koncem leta, saj ne morejo sprejeti, da se z odlaganjem odločitve izigravajo njihova stališča in okrni dobro ime podjetja in njegovih lastnikov.
O zapletih je vodstvo podjetja danes seznanilo tudi mariborskega župana Andreja Fištravca, ki je glede tega izrazil resno zaskrbljenost, če bo do izplačila subvencije sploh prišlo. Kot je ob tem povedal, mesto zaradi alarmantne brezposelnosti nujno potrebuje nova delovna mesta, prav tako tuj kapital.
“Ravnanje vlade v tem primeru je neresno ne le do Maribora, temveč je tudi napačno sporočilo tujemu kapitalu, ki bi Mariboru lahko pomagal olajšati gospodarsko situacijo,” je dodal župan Fištravec.
Gospodarstvo