Danes so na Veselovi 10 v Mariboru slavnostno otvorili novo polnilno središče NaPolni plus, kjer so na voljo polnilne postaje za električna vozila. Gre za tri polnilna mesta za hitro in počasno polnjenje, predstavljena je tudi polnilna postaja za električna kolesa ali skiroje ter postaja za domačo uporabo, ki si jo lahko kupijo posamezni uporabniki. Polnjenje e-vozila bo mogoče plačati preko aplikacije Easy Park, ki jo uporabljamo tudi za plačilo parkirnine po mestu.
Maribor počasi med brezogljične družbe
Od 13. do 17. ure bo na ogled več kot 10 električnih avtomobilov, e-kolesa in e-skiroji, ki jih je trenutno mogoče kupiti na našem tržišču. Gostje jih bodo lahko tudi preizkusili.
“Mislim, da je to danes en pomemben kamen v mozaiku mestne vizije, in sicer ureditev mestnega prometa v smislu zmanjšanja hrupa in emisij,” je dejal župan MO Maribor Saša Arsenovič. Letos so v občini postavili že šest polnilnic, sedaj smo na desnem bregu Drave dobili še tri. Dobra novica je, da leto 2020 velja za prelomno leto električne mobilnosti, saj bomo na tržišče dobili precej več vozil, kot jih je trenutno na voljo. Najcenejše vozilo bo na voljo že za 15.000 evrov. Slaba novica pa je, da se avtomobili v t. i. hitrih polnilnicah polnijo kar eno uro, v počasnejših tudi čez noč, četudi se bo s polno baterijo mogoče peljati kar 500 kilometrov.
Elektrifikacija je prihodnost, v Sloveniji pa ni dovolj električne moči
Nekdanji župan in trenutni direktor Elektra Maribor Boris Sovič je prepričan, da je elektrifikacija vozil prihodnost državne mobilnosti in bo v prihodnjih letih docela spremenila naš način življenja. Seveda pa je količina električnih vozil odvisna predvsem od moči električne distribucije. “Naš razvojni načrt predvideva 305 milijonov evrov investicije v omrežje, da bomo lahko potrebe naših uporabnikov zadostili v naslednjih 10 letih,” je dejal. A reči, da bomo v tem času lahko vsi državljani RS ponosni lastniki novega električnega avtomobila, je silno optimistično, če ne utopično. Tolikšne električne moči v državi zaenkrat ne premoremo.
Sovič je za Maribor24 dejal, da bo zelo zahtevno zagotoviti dovolj moči, ki bo potrebna za tak naval električnih avtomobilov. “V naslednjih 20 letih bo Slovenija morala najti nadomestilo za približno 1200 megavatov v Šoštanju in Krškem, hkrati pa bo morala zagotoviti še približno 1350 megavatov dodatnih moči zaradi električnih vozil, toplotnih črpalk in ostalih. Hkrati pa moramo biti pazljivi, da bodo stroški električne energije ostali cenovno dostopni uporabnikom.” Pa vendar ustvarjanje električne energije s kurjenjem premoga po letu 2050 več ne bo mogoče, saj si je Evropa zadala do takrat preiti na povsem brezogljično družbo. Energetska tranzicija pa je v mnogih državah že vir družbenih kriz, katerim smo že priča. Če v kaki državi denimo povečajo trošarine, nastane splošen družben revolt. Prav temu se moramo v Sloveniji izogniti.
Kupili bodo še devet polnilnih postaj na šestih lokacijah
Direktor hčerinske Energije Plus Bojan Horvat je napovedal, da je to šele začetek preboja podjetja med najbolj uveljavljene ponudnike energije in polnilne infrastrukture za razvoj elektromobilnosti v severovzhodni Sloveniji.“Smo tik pred podpisom pogodbe za nakup devet polnilnih postaj na šestih lokacijah, ki jih je doslej upravljal Elektro Maribor, ob tem pa smo se uspešno prijavili na razpis Mestne občine Maribor, kjer smo pridobili pravico postavitve dodatnih šest lastnih polnilnih postaj. Skupaj bomo tako v letu 2020 na 13 lokacijah upravljali 20 polnilnih postaj,” je napovedal in dodal, da bodo ob tem ponujali tudi polnilno infrastrukturo za domačo in službeno rabo.