Večkrat naletimo na informacije, ki se predstavljajo kot verodostojne in trdijo, da so električni avtomobili v resnici veliko večji onesnaževalci od klasičnih avtomobilov. Sklicujejo se na nadvse onesnažujoč proces izdelave električnega avtomobila, izdelavo baterije ter emisije, ki se ustvarijo ob proizvodnji energije za polnjene električnih avtomobilov.

Take trditve le spodbijajo vse poskuse premikov k bolj zeleni energiji, saj so daleč od resnice in so najverjetneje zrasle v mislih podpornikov klasične avtomobilske industrije. Prav elektrifikacija prometa je namreč prvi korak k zmanjševanju emisij ogljikovega dioksida in vsesplošnemu onesnaževanju, še pomembnejše pa je nadaljnje pridobivanje energije s pomočjo obnovljivih virov.

A kljub občasni uporabi neobnovljivih virov v električnih avtomobilih je ogljični odtis že sedaj občutno manjši kot pri klasičnih avtomobilih, z večjim deležem električnih avtomobilov pa bi lahko dosegli že precej zavidljive rezultate.

Tudi v najbolj črnem scenariju električni avtomobili boljši

Pri tem ne gre le za trditev ponudnikov električnih avtomobilov, ki bi si želeli dobička, saj nujnost spremembe naših jeklenih konjičkov kažejo številne priznane študije. Kljub ozaveščanju in promociji namreč klasična vozila, ki za pogon uporabljajo fosilna goriva, predstavljajo kar 95 % globalnega prometa.

Ugotavljajo, da v povprečni življenjski dobi električnega vozila slednji proizvede za kar 70 % manj emisij kot klasični avtomobil.

Profesor Univerze Nijmegen na Nizozemskem, dr. Florian Nobloch, izpostavlja, da je teza, da lahko električna vozila še povečajo količino ogljikovega dioksida, mit. V intervjuju za britanski BBC pove, da so s sodelavci ustvarili več različnih modelov in da se celo v najslabšem modelu z uporabo električnih vozil pokaže občutno zmanjšanje emisij. Ugotavljajo, da v povprečni življenjski dobi električnega vozila slednji proizvede za kar 70 % manj emisij kot klasični avtomobil.

Vir: Clean Technica