Kot so povedali na Zavodu za turizem Maribor, so kljub epidemiološkim razmeram skrbeli za intenzivno promocijo mesta in širše destinacije ter razvijali turistične produkte, kot sta nova blagovna znamka Naše najboljše in digitalizacija turističnih vsebin.
Na upad vplivala tudi menjava vodstva
Po besedah predsednice sveta Neve Pipan je preteklo leto narekovala predvsem epidemija, pa tudi menjava vodstva, saj je vodenje zavoda prevzel Jure Struc. Ob tem je spomnila, da je prav turistično gospodarstvo ena izmed najbolj prizadetih panog v aktualni zdravstveni krizi, kar močno občuti tudi mariborski turizem. Največ nočitev so mariborski ponudniki nočitvenih zmogljivosti našteli januarja in februarja, torej še v času pred prihodom novega koronavirusa, ter na vrhuncu poletne turistične sezone avgusta med obema valoma epidemije.
Do oktobrskega ponovnega zaprtja so domači gostje v Mariboru unovčili nekaj več kot 6000 turističnih bonov, s čimer so razen prestolnice, obmorskega Kopra in termalnega Ptuja presegli rezultate ostalih mestnih občin.
Do oktobrskega ponovnega zaprtja so domači gostje v Mariboru unovčili nekaj več kot 6000 turističnih bonov, s čimer so razen prestolnice, obmorskega Kopra in termalnega Ptuja presegli rezultate ostalih mestnih občin.
Promocija na webinarjih
Zavod za turizem je lani širšo destinacijo predstavljal na enajstih sejmih, štirih delavnicah in eni borzi v Avstriji, Nemčiji, Švici, Srbiji, na Češkem, Slovaškem, v Italiji in Sloveniji. Webinarje in virtualne dogodke v organizaciji Slovenske turistične organizacije so izvedli na tržiščih Nemčije, Avstrije, Švice, Madžarske, Češke, Slovaška, Poljske, Francije in Italije. Zaradi epidemije in uvedbe turističnih bonov so promocijo preusmerili tudi na domače tržišče in jo intenzivno izvajali na spletu. Tako je na njihovem spletnem mestu visitmaribor.si, za katerega so prejeli tudi nagrado Websi za najboljšo uporabniško izkušnjo, število uporabnikov zraslo za skoraj 14 odstotkov, na družbenih omrežjih VisitMaribor pa celo za 18 odstotkov.
Z digitalnim oglaševanjem so dosegli za dobro polovico več uporabnikov kot leto prej oziroma dobre tri milijone, sicer pa so mesto oglaševali tudi v klasičnih medijih ter izdali novi promocijski tiskovini, in sicer vinsko-kulinarični zemljevid Okusi Maribor in knjižico Maribor, mesto outdoor doživetij.
Nekaj dogodkov izpeljali kljub epidemiji
Zaradi epidemije je zavod lani organiziral veliko manj prireditev, med temi pa so uspešno pripravili tradicionalno Rez Stare trte in jeseni njeno slovesno trgatev ter sodelovali pri vsebinah Čarobnega decembra. Odpovedati so se morali med drugim velikonočnemu sejmu, dnevu pohorske omlete in seveda tudi najbolj množičnemu martinovanju v državi.
Upad obiska so beležili tudi v Turistično informacijskem centru Maribor in Hiši Stare trte, ki sta bila lani zaprta od 13. marca do 17. maja ter od 24. oktobra do konca leta. V prvem so zabeležili 82-odstotni upad obiskovalcev in 80-odstotni upad prometa, medtem ko je bilo v Hiši Stare trte za 83 odstotkov manj obiskovalcev in 64 odstotkov manj prometa.
Upad obiska so beležili tudi v Turistično informacijskem centru Maribor in Hiši Stare trte, ki sta bila lani zaprta od 13. marca do 17. maja ter od 24. oktobra do konca leta. V prvem so zabeležili 82-odstotni upad obiskovalcev in 80-odstotni upad prometa, medtem ko je bilo v Hiši Stare trte za 83 odstotkov manj obiskovalcev in 64 odstotkov manj prometa.
STA