Slovenski letalec in raziskovalec podnebnih sprememb Matevž Lenarčič je danes ob pol deveti uri z ultra lahkim letalom z mariborskega letališča poletel na novo okoljsko misijo. Tokrat bo na več kot 20.000 kilometrov dolgi poti preletel Azijo, znova pa bo zbiral podatke o onesnaženju z namenom pomagati v boju proti podnebnim spremembam.
Osredotočil se bo na širšo sestavo onesnaženja
Nova misija Green Light Wolrd Flight bo posvečena zbiranju podatkov, povezanih s podnebnimi spremembami. Medtem ko so bile prejšnje misije osredotočene na črni ogljik, se bodo tokrat osredotočili na širšo sestavo onesnaženja, je pred nekaj dnevi za STA na novinarski konferenci v Ljubljani povedal vodja znanstveno-raziskovalnega dela ekipe Griša Močnik.
Lenarčič načrtuje polet iz Maribora preko Turčije, Irana, Pakistana, Indije, Bangladeša, Mjanmara, Laosa, Vietnama na Kitajsko. Od tam naj bi poletel na sever preko Mongolije v Rusijo, kjer se mu bo na delu poti pridružil ruski pilot Andrej Dubrovin, ter nato nazaj proti domovini. Misija naj bi trajala 40 dni, Lenarčič bo let opravil v 13 etapah.
Zahtevno pridobivanje dovoljenj
Kot je povedal letalec, je bilo pridobivanje dovoljenj za prelete in pristanke na tokratni poti izredno zahtevno. “Kjer so težave, je treba sprejeti kompromise – letos jih je bilo zaradi držav, ki so relativno problematične za letenje z lahkim letalom, kot sta na primer Kitajska in Rusija, izjemno veliko,” je pojasnil.
Glede svojih motivov je dodal, da ga kot pilota pri celotnem projektu v prvi vrsti zanima letenje, lepo pa je, če ima to določen smisel. “Nadaljujemo z zgodbo, ki lahko prinese le dobro. Naš pristop je pozitiven, obenem pa delamo to, kar je dobro za vse. Če ugotovimo, kje je ozračje slabo, je to predpogoj, da se začne to reševati,” je pojasnil o svoji misiji.7
Na pot znova v letalu Dynamic WT9 slovaškega proizvajalca Aerospool
Polet bo velikega pomena tudi za znanost. “Začeli bomo na področjih, za katera vemo, da so zanimiva s stališča proučevanja podnebnih sprememb, v drugem delu poleta pa bomo leteli nad področji, kjer doslej še ni bilo narejenih zelo veliko meritev, mi pa tam sploh še nismo merili,” je dejal Močnik. “Izmeriti želimo stanje okolja, stanje podnebja, da lahko spremljamo učinkovitost ukrepov za zmanjšanje segrevanja ozračja.”
Prednost projekta so tudi meritve na višini, kjer jih je na splošno zelo malo – večina meritev je namreč opravljenih pri tleh. Skupaj z drugimi strokovnjaki bodo nato te podatke uporabili za izboljšanje modelov in njihove napovedne moči ter oblikovanje parametrov za spremljanje učinkovitosti ukrepov. Lenarčič se bo na pot znova podal v letalu Dynamic WT9 slovaškega proizvajalca Aerospool.