Delodajalci bodo obvestila o delu na domu za zaposlene po novem pošiljali elektronsko prek sistema Slovenska poslovna točka (SPOT). Na ministrstvih za delo in za javno upravo poudarjajo, da gre pri ukrepu, ki je del šestega protikoronskega zakona, za pomembno poenostavitev postopkov, ki bi lahko veliko prispevala tudi k zajezitvi epidemije.
Kot so sporočili z ministrstev, je obrazec na portalu SPOT na voljo od srede
Zakonodaja določa, da je pošiljanje obvestila o organiziranju dela na domu prek sistema SPOT obvezno za delodajalce, ki so vpisani v Poslovni register Slovenije.
Delodajalec mora o nameravanem organiziranju dela na domu pred začetkom dela obvestiti inšpektorat za delo. V obvestilu mora navesti svoje podatke in podatke o delavcih, ki bodo opravljali delo na domu, opredeliti mora tudi morebitna tveganja za varnost in zdravje delavca pri delu na domu. Ti podatki, prejeti prek sistema SPOT, bodo po navedbah ministrstev omogočili tudi ustreznejšo statistiko o delu na domu v Sloveniji.
Delodajalci ali njihove odgovorne oziroma pooblaščene osebe morajo za oddajo obrazca predhodno urediti pooblastilo za oddajo. Obrazec pooblastila lahko delodajalec podpiše in ga v skenirani obliki oziroma v obliki čitljive fotografije pošlje na elektronski naslov točke SPOT. Delodajalec si mora ustvariti tudi račun SI-PASS.
Vlogo lahko potem odda za matično podjetje ali ločeno za vsako poslovno enoto, vendar mora to dosledno označiti na obrazcu za urejanje pooblastila. Če želi hkrati prijaviti obsežnejši seznam delavcev, je na portalu SPOT ob vlogi na voljo posebna predloga, ki jo izpolni in ob oddaji pripne k vlogi.
Delodajalcem, ki so inšpektorat za delo letos že obvestili o organiziranju dela na domu in se obdobje, na katerega se je obvestilo nanašalo, še ni izteklo, obvestila o delu na domu ni treba poslati ponovno. Novo obvestilo o nameravanem organiziranju dela na domu bodo morali poslati najpozneje z novim letom. Delodajalcem svetujejo, da v obvestilo vnesejo podatke za daljše časovno obdobje, da jim ne bo treba obrazca izpolnjevati vsak teden.
Kot delo na domu šteje delo, ki ga delavec opravlja na svojem domu ali v prostorih po svoji izbiri, ki so zunaj delovnih prostorov delodajalca. Za delo na domu šteje tudi delo na daljavo, ki ga delavec opravlja z uporabo informacijske tehnologije.
Če delodajalec o nameravanem organiziranju dela na domu ne obvesti inšpektorata za delo, je za to predpisana globa, prav tako je z vidika opravljanja dela na domu predvidena sankcija v primerih kršitev zagotavljanja varnih delovnih pogojev. Če je delo na domu škodljivo ali obstaja nevarnost, da postane škodljivo za delavce ali za življenjsko in delovno okolje, lahko inšpektor delo na domu prepove.
Kot je ob vzpostavitvi nove storitve poudaril minister za delo Janez Cigler Kralj, gre za izpolnitev obljube z začetka mandata o lažjem usklajevanju poklicnega in družinskega življenja. Vse delodajalce poziva, naj zaposlenim v čim večjem obsegu omogočijo delo na domu, saj se je izkazalo kot najbolj učinkovit ukrep z vidika zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu ter za preprečevanje širjenja okužb.
Minister za javno upravo Boštjan Koritnik pa je spomnil, da so na ministrstvu v času epidemije vzpostavili vrsto elektronskih postopkov, s katerimi zmanjšujejo t. i. fizično poslovanje. Pri tem je med drugim navedel poenostavljen način pridobivanja potrdil o prestajanju karantene na domu in sporočanja odsotnosti z dela zaradi višje sile.
V četrtek je k izvajanju dela na domu pozval tudi gospodarski minister Zdravko Počivalšek. “Z ukrepi za ohranjanje delovnih mest in socialnimi ukrepi za najbolj ranljive skupine ter prilagajanjem na spremenjene razmere na trgu dela prek lajšanja dela na domu je vlada uspešno ohranila socialno stabilnost in kondicijo gospodarstva,” je poudaril.