Država, ljubljanska občina, SŽ in strokovnjaki so predstavili podrobne načrte ureditve javnega dela Potniškega centra Ljubljana (PCL), ki bo po oceni župana Zorana Jankovića skupaj z zasebnim delom stal okoli milijardo evrov. Pristojni so se strinjali, da je sodoben potniški center v prestolnici nujen, tudi za razvoj potniškega prometa v državi.

Končali bi radi že do konca leta 2025

Ljubljana si kot moderna, turistično zanimiva in trajnostno usmerjena evropska prestolnica zasluži in nujno potrebuje nov potniški center, je na današnji novinarski konferenci izpostavila ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala, da bo z modernim potniškim centrom veliko pridobila tudi država.

Ministrstvo je zadolženo za nadgradnjo železniške postaje, ki je po ministričinih besedah že stekla, ko je bil junija v delo uveden izvajalec nadomestnega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto. “Naš cilj je hudo ambiciozen, to je, da z večino gradbenih del končamo do konca leta 2025,” je dodala. Da bodo investitorji s projektom maksimalno izkoristili prostor, je poudaril generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes.

V okviru projekta bodo v celoti prenovili železniško infrastrukturo, zgradili nov nadhod, obstoječi podhod pod železniško progo pa prenovili in razširili.

Na Dunajski cesti bodo zamenjali železniški nadvoz, enako bodo naredili na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal, je med drugim nanizal načrte.

Med ključnimi spremembami na cestnem omrežju je izpostavil enosmerni prometni režim na Vilharjevi cesti od uvoza za PCL do križišča za Železno cesto. Ob tem odseku ceste bo namreč stala avtobusna postaja, na Šmartinski cesti bo razširjen podvoz pod železniško progo, Masayrkovo cesto in Trg OF pa bodo spremenili v bulvar.

Raziskovalec na Prometnotehničnem inštitutu Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Simon Detellbach je izpostavil, da novo predvideno stanje bistveno izboljšuje javni potniški promet z rumenimi pasovi na praktično vseh obodnih cestah PCL. Na vpadnicah v mestu se bodo skrajšali potovalni časi, izboljšana bo povezanost med vsemi oblikami javnega potniškega prometa, prav tako bodo krajše in hitrejše prestopne poti pešcev in kolesarjev, je dejal.

V Mariboru državne ceste in mostovi, ki so nujno potrebni obnove

Projektant Boštjan Račič je med drugim izpostavil rekonstrukcijo Linhartove ceste, ki je predvidena kot štiripasovna cesta z obojestranski rumenimi pasovi, z novim drevoredom in z boljšimi pogoji za pešce in kolesarje, je dejal. Obnova te prometnice bo na odseku od križišča z Dunajsko cesto do stika z Matjaževo ulico predvidoma stekla prihodnji teden.

Spomnimo, v Mariboru imamo medtem državne ceste in mostove, ki se rušijo, tudi Bratuškova je pred časom potrdila, da je kar nekaj takšnih, ki bi jih bilo treba obnoviti. Vendar za projekte ni financ, med drugim pa je bilo tudi rečeno, da bodo zaradi škode po poplavah morali vsi nenujni projekti zastati.