V Sloveniji se bo cestnina od težkih vozil (tovornjakov, avtobusov in vseh drugih nevinjetnih vozil) predvidoma od začetka leta 2018 dalje zbirala v prostem prometnem toku. »To pomeni, da se ta vozila zaradi plačevanja cestnine ne bodo več ustavljala pred zapornicami cestninskih postaj, ki bodo zaradi vzpostavitve novega elektronskega cestninskega sistema lahko postopoma odstranjene,« nam povedo na DARS-u.

Rešitev z elektronsko napravo

Uporabnikom bo na voljo popolna avtomatska rešitev z elektronsko napravo v vozilu imenovano »SiGO«. Ta vsebuje DSRC tehnologijo, ki je skladna s področno evropsko Direktivo 2004/52/ES. Naprave »SiGO«, ki bodo za uporabo avtocest za težka vozila obvezne, bodo v lasti družbe DARS d. d., uporabnikom pa bomo zanje zaračunali razmeroma nizke administrativne stroške ob pridobitvi te elektronske tablice ter višje v primeru izgube, poškodovanja, kraje,….

Kot je znano, je konec septembra lani začela veljati pogodba o vzpostavitvi in delovanju večsteznega elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku na avtocestah in hitrih cestah za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (težka vozila).

Za vzdrževanje sistema tri do štiri milijone letno

Vrednost pogodbenih del je 90.566.754,08 evra brez DDV in zaobjema vzpostavitev sistema in izvajanje dogovorjenih storitev v desetletnem obdobju delovanja sistema. DARS d. d. je pogodbo sklenil s konzorcijem Telekom Slovenije d. d. in Q-Free ASA, Norveška.

Strošek vzpostavitve sistema je približno 46 milijonov evrov, vzdrževanje sistema približno tri do štiri milijone letno, 10 milijonov evrov pa je rezerviranih sredstev za realizacijo dodatnih zahtev naročnika, kot je npr. postavitev cestninskih/nadzornih portalov na novih odsekih avtocest in hitrih cest, nabava dodatnih količin OBU in druge opreme ipd..

Skladno z določbami Zakona o cestninjenju bo za lahka vozila, do 3500 kg največje dovoljene mase, tudi po vzpostavitvi elektronskega cestninjenja veljal obstoječi vinjetni sistem.