Kot so zapisali v združenju, prevaranti poskušajo pod pretvezo blokirane kreditne kartice ali izboljšanja varnostnih ukrepov priti do podatkov uporabnikov bančnih storitev. Prejemnikom svetujejo, da sporočilo izbrišejo.

Članice ZBS, banke in hranilnice, so v zadnjih dneh zabeležile povečano število lažnih sporočil prek elektronske pošte in SMS-sporočil v povezavi s sistemom Flik, ki jih prejemajo njihove stranke.

V sporočilih se pošiljatelj izdaja kot predstavnik banke ali druge zunanje institucije in prejemnike sporočil vodi na lažno spletno stran ter od prejemnikov zahteva obvezno potrditev ali aktivacijo z vnosom osebnih in kartičnih podatkov. Tako pridobljene podatke nato zlorabijo za izvajanje nepooblaščenih plačil predvsem na tujih spletnih straneh, opozarjajo v združenju.

“Javnost oziroma stranke bank in hranilnic ponovno opozarjamo, da prejemniki morebitnih tovrstnih sporočil ne klikate na povezavo v sporočilu, ki jo prejmete na elektronsko pošto ali na mobilni telefon,” so zapisali v ZBS in dodali, da je treba takšno sporočilo takoj zbrisati.

V primeru, da obstaja dvom glede prejete pošte oziroma je prejemnik sporočila v lažno spletno stran že vnesel svoje identifikacijske podatke, je treba nemudoma kontaktirati banko oziroma svojega osebnega bančnika ter kartico blokirati, poudarjajo.

Ob tem so spomnili, da banke ali hranilnice od svojih strank nikoli ne bodo zahtevale vnosa osebnih podatkov oziroma podatkov kreditnih kartic v spletne povezave, poslane prek elektronskih ali SMS-sporočil. “To je prvi znak, da gre za prevaro,” še navajajo.

Aplikacija Flik omogoča takojšnja plačila med strankami različnih bank v Sloveniji, prenosi delujejo 24 ur na dan, 365 dni v letu. Za nakazila prek Flika zadostuje mobilna številka ali e-naslov prejemnika, izvedena so v nekaj sekundah. Pomembno je le, da sta tako plačnik kot prejemnik denarja uporabnika storitve Flik.

STA