Na osrednjem mariborskem spletnem mediju smo pripravili sedem ključnih vprašanj, ki so pomembna za našo regijo. Naslovili smo jih na vse stranke, ki bodo sodelovale na volitvah. Vsak dan vam bomo predstavili eno vprašanje ter odgovore strank. Tokrat sprašujemo o Mariborskem letališču.

Kakšna bi po vašem morala biti vloga Mariborskega letališča, kot dela slovenske strateške logistične infrastrukture?

Dejan Kaloh, SDS: Najprej je potrebno povedati, da tako aktualna mestna oblast (župan Andrej Fištravec) kot vlada nista naredili prav nič za razvoj mariborskega letališča, ne v segmentu potniškega, še manj tovornega prometa. Bilo je dosti obljub, a nobene realizacije. Ob kopici zavajanj, seveda.

Januar 2017: Fištravec: “Danes smo se dogovorili tudi za tesno sodelovanje pri spremembah občinskega prostorskega načrta za letališče, tako da bi že letos lahko omogočili izgradnjo podaljška letališke steze, saj novi lastnik Aerodroma Maribor kaže zelo velik interes za vzpostavitev medcelinskih povezav.« Poldrugo leto po tej obljubi – na mariborskem nebu še vedno dve letali na teden – pa da se razume, do Münchna, nikakor na drugo celino.

September 2017: Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v Mariboru pregledal izvajanje tamkajšnjih infrastrukturnih projektov in med drugim napovedal prizadevanja za podaljšanje letališke steze na mariborskem letališču. Ob tem je poudaril, da je usoda teh projektov odvisna tudi od usode zakona o drugem tiru. Gre seveda za debelo zavajanje, saj vladni 2. tir tako drag, da za Maribor spet ne bo ostalo nobenega denarja. Mariborsko letališče seveda v prihodnosti lahko opravlja tudi vlogo regionalnega cargo centra, a ne na škodo tamkajšnjih prebivalcev, ki bi potem morali prenašati nenehen hrup. A tudi to se lahko uredi, denimo s prepovedjo nočnih letov.

SMC: Letališče Edvarda Rusjana v Mariboru je za razvoj regije strateškega pomena, še posebej za razvoj turizma in logistike ter drugih gospodarskih dejavnosti. V SMC smo dosegli, da smo tik pred sprejemom državnega prostorskega načrta, ki bo natančno definiral razvoj prostora med mestom Maribor in letališča ter izgradnjo železniškega tira za potrebe logistike. Vloga letališča mora biti v razvoju potniškega prometa, razvoju letalskih povezav s strateškimi turističnimi trgi in razvoju logistike. Smo za razvoj, ki bo prijazen do ljudi in narave ter bo nudil priložnosti za delo ljudi.

Žiga Štajnbaher, SD: Mariborsko letališče je žal zamudilo priložnost biti pomemben partner pri potniškem prometu. Je pa izgradnja Magnine tovarne priložnost, ki bi jo morali izkoristiti za druge investitorje, ki iščejo majhno neizkoriščeno letališče primerno za cargo promet. Zavedati se moramo, da tako kot Magna v Grazu, tudi Cargo centru Graz počasi zmanjkuje primernih zemljišč za širjenje svoje dejavnosti – in tu je naša priložnost.

LMŠ: V stranki LMŠ menimo, da mora nova vlada zagotoviti državni prostorski načrt, hkrati pa tudi, da tuji investitorji ne bodo izgubili interesa za vlaganje v to nedvomno strateško pomembno logistično infrastrukturo tako za Slovenijo, kot za širšo regijo.

Zdravko Luketič, NSi: Datum, ko je vlada obljubila, da bo potrdila potrebni dokument za nadaljnje pridobivanje dovoljenja za podaljšanje letališke steze v Mariboru, se izteka. Obvestila, da je to storjeno, ni, zato se čudimo, zakaj še to ni storila, zakaj se preveč ukvarjajo s propagando za volitve, ne pa s tem, kar država potrebuje. Letališče je strateško, potrebujemo tudi hitro železnico do letališča, ki bi že moralo biti tudi v strateških načrtih države.

Uroš Prikl, Desus: Mariborsko letališče pomeni okno v svet. Če imamo tukaj letališče, ga moramo znati uporabljati in vsak investitor je tukaj dobrodošel. Želim si razvoja potniškega, čarterskega prometa kot tudi logističnega centra, tovornega prometa. Sem pa absolutno proti deplasirani razgradnji avionov na tem območju.

Aleš Meglič, SLS:  Mariborsko letališče bi moralo biti logistično letališče. Ker menim, da bi bilo zadosti povpraševanj za t.i. hitro dostavo po zraku. Tukaj bi lahko imeli velik potencial glede na to, da je blizu AC in železnica.

Gregor Ficko, Dobra država: Mariborsko letališče bi moralo delovati kot regionalno »cargo« letališče, ki bi podpiralo gospodarstvo SV Slovenije, delno pa bi služilo tudi obmejnim gospodarskim območjem sosednje Hrvaške. Seveda pa bi s predvideno posodobitvijo moralo prevzeti tudi del potniškega prometa, predvsem na tiste destinacije, ki jih ne pokrivajo sosednja letališča Gradec, Zagreb in Ljubljana.

Združena levica in Sloga: Niti ni vprašanje kakšna bi morala biti vloga Mariborskega letališča, bolj je vprašanja kakšna je strategija logistične infrastrukture Slovenije.

Stranka Alenke Bratušek: Pri vlogi Mariborskega letališča je treba upoštevati njegovo lokacijo. Letališče leži v središču trikotnika med tremi večjimi in uspešnimi letališči (Ljubljana, Zagreb, Gradec), do katerih imajo prebivalci v tem delu Slovenije dobre cestne povezave. Mariborsko letališče je v velikem zaostanku in bo težko konkuriralo tem letališčem. Kam se lahko usmeri razvoj letališča? V tovorni promet z izgradnjo logističnega centra, v šolsko letališče in postopno večanje tudi potniškega prometa. Seveda pa so za to potrebni investitorji in sodelovanje okoliškega prebivalstva.

Davorin Medved, Zedinjena Slovenija: Odgovor na to vprašanje sovpada s tistim na vprašanje mariborske južne obvoznice. Vsekakor bi vsaka resna strategija morala obvezno vključevati Letališče Edvarda Rusjana Maribor in tudi njegovemu razvoju primeren logistični center.

Naprej Slovenija:  Takoj je treba dati koncesijo Kitajcem in s tem naredimo preskok v tretje tisočletje.

Vprašanja smo na uradne naslove strank, ki imajo po javnomnenjskih raziskavah več kot 1 % podpore naslovili že 17. maja. Nekatere stranke na naša vprašanja niso odgovorile, zato predstavljamo odgovore tistih, ki so nam odgovorili. V spodnji anketi pa lahko oddate vaš glas, kateri odgovor vas je najbolj prepričal tokrat.

Odgovor katere stranke vas je najbolj prepričal?

  • SDS (31%, 14 glasov)
  • SD (20%, 9 glasov)
  • SMC (11%, 5 glasov)
  • Dobra država (9%, 4 glasov)
  • LMŠ (7%, 3 glasov)
  • NSi (4%, 2 glasov)
  • Naprej Slovenija (4%, 2 glasov)
  • Stranka Alenke Bratušek (4%, 2 glasov)
  • Desus (2%, 1 glasov)
  • SLS (2%, 1 glasov)
  • Zedinjena Slovenija (2%, 1 glasov)
  • Združena levica in Sloga (2%, 1 glasov)

Vseh glasov: 45

Loading ... Loading ...