Spletni test finančne pismenosti je rešilo 8.652 Slovencev in Slovenk, odgovarjali pa so na 5 vprašanj iz vseh področij osebnih financ. Vsi, ki so test rešili, so se lahko udeležili tudi tekmovanja v živo, ki je potekalo v četrtek, 24. januarja.
Nihče ni dosegel vseh točk
Udeleženci so se preizkusili v znanju skozi 16 vprašanj, kjer nihče ni dosegel 100 %, a rezultati so bili vseeno boljši kot pred štirimi leti, ko je Zavod za finančno opismenjevanje Finplac raziskavo opravljal prvič. V zavodu bodo nadaljevali s svojim poslanstvom finančnega opismenjevanja Slovencev, letos pripravljajo tudi projekt za mlade – poletno finančno šolo.
Zmagala je nekdanja športnica Tadeja Brankovič
Zmagovalka letošnjega tekmovanja je bila udeleženka projekta Popolna finančna preobrazba in nekdanja vrhunska športnica, ki je dokazala, da skrb za finančno pismenost pripelje do konkretnejših rezultatov: »Tekmovanje je posledica mojega ozaveščanja ob vstopu v finančni svet. Življenjska situacija me je pripeljala do tega, da sem se morala soočiti tudi s to stvarjo, sicer pozno, a sem vesela, da sem premagala strah.« Brankovičeva pravi, da ob svojih športnih medaljah v biatlonu, med zmage prišteva tudi premagovanje svojih strahov ali soočenje s svojo trenutno življenjsko situacijo: »Vesela sem, da sem pristopila k tekmovanju in pridobila novo znanje iz finančnega vidika. Zmaga je samo dokaz, da sem k učenju pristopila pravilno.«
Ozaveščanje na področju financ je v Sloveniji slabo
Ana Vezovišek, direktorica Zavoda za finančno opismenjevanje meni, da je tovrstno znanje zelo pomembno za vsakodnevno življenje: »V zadnjih letih pogosto poudarjam, da v kolikor želimo ljudem resnično pomagati dolgoročno, potem nas čaka še zelo veliko dela. Enkratna finančna pomoč ljudem v stiski ni dolgoročna pomoč, gre le za pesek v oči, saj jih čez mesec ali dva navadno nihče ne vpraša kako so. Ljudje potrebujejo znanje, orodja in strokovnjake, s pomočjo katerih bodo znali sprejeti prave finančne odločitve.« Tudi letošnja zmagovalka tekmovanja se pridružuje misli, da je splošno učenje na področju financ slabo in da je primanjkljaj velik tudi zato, ker takšnega znanja ne podajajo v šolah: »Dejstvo je, da nihče ne ozavešča o urejevanju financ, dokler se za to ne odločimo sami – ali z vstopom v svet odraslosti, ko nas v to prisili življenje.«