Inšpektorji so letos opravili več kot 450 nadzorov pri sezonskih prodajalcih sadja in zelenjave na stojnicah po vsej državi. Pri tem so ugotovili več nepravilnosti ter do 20. septembra 2021 izrekli za 281.900 evrov glob. Zasegli so skoraj 600 kilogramov sadja in zelenjave. Ostali prekrškovni postopki so še v teku, poroča STA.

V letu 2021 so se nadzori prodajalcev sadja in zelenjave na stojnicah opravljali v usklajeni akciji, v kateri so sodelovali Finančna uprava RS (FURS), Inšpekcija za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin ter Tržni inšpektorat.

Inšpektorji FURS so posebno pozornost namenili ustrezni registraciji prodajalcev – delu na črno, zaposlovanju na črno, izdajanju računov in davčnem potrjevanju računov. Preverjali so tudi upoštevanje covidnih odlokov.

V več kot 320 opravljenih nadzorih so finančni inšpektorji ugotovili 301 različno nepravilnost, največ v zvezi z neizdajo računov, nepotrjevanjem računov v davčnih blagajnah, nepravilno vsebino računov, zaposlovanjem na črno ter v povezavi z DDV. Do 20. septembra so izdali 19 odločb o prepovedi opravljanja dela oziroma zaposlovanja na črno.

Zasegli niso le sadja in zelenjave, temveč tudi tehtnice

Trem zavezancem je finančna uprava poleg tega začasno prepovedala prodajo na stojnicah, podala pa je tudi dva obdolžilna predloga na sodišče, v zvezi s katerima je sodišče odredilo zaseg sadja in opreme na šestih stojnicah. Skupno je bilo zaseženega 492 kilogramov sadja in zelenjave ter šest tehtnic, so sporočili iz FURS.

Tržni inšpektorji so pri nadzoru poleg preverjanja ustrezne registracije nadzirali še označevanje cen, izdajanje računov ter soglasje za prodajo, označenost stojnic in prisotnost podatkov o stanju blaga v skladu z določili zakona o trgovini. Preverjali so tudi upoštevanje covidnih odlokov.

Nadzor inšpektorjev uprave za varno hrano, ki so preverjali predvsem identifikacijo prodajalcev, sledljivost, kakovost, označevanje in higieno na prodajnem mestu, je potekal od maja do konca julija. Skupaj so izvedli 112 nadzorov pri 81 zavezancih, v okviru koordinirane akcije pa še 36 pregledov pri 25 različnih zavezancih. Največ neskladnosti so ugotovili pri splošni označenosti, sledijo nepravilno navajanje porekla, neustrezno zagotavljanje sledljivosti in neustrezno izpolnjevanje higienskih zahtev ter zahtev iz covidnih odlokov, poroča STA.