Vodstvo Slovenskih železnic(SŽ), državnega podjetja, na čelu katerega je Dušan Mes, si je v začetku decembra privoščilo nekaj dni Portoroža, opazili so jih naši sodelavci. Gre za državno podjetje, zato nas je zanimalo, koliko je pobeg na morje stal državno podjetje. Primorske Novice so nedavno poročale o reviziji, ki je pokazala, da bi lahko to veliko državno podjetje poslovalo veliko bolj racionalno, saj je v družbi kar 1.460 zaposlenih preveč.

Med drugim nas je zanimalo, čemu je bilo potrebno druženje v Portorožu, ko imajo pa imajo Slovenske železnice sedež in konferenčno dvorano z vso potrebno infrastrukturo, ki jo na spletni strani družbe celo oddajajo, v Ljubljani. Vprašanja, ki smo jih naslovili na vodstvo družbe, v celoti objavljamo v okvirju. V državnem podjetju, kjer si po pričevanju naših virov vodilni na stroške državnega podjetja privoščijo marsikakšen užitek, številk niso želeli razkriti, so pa izlet v Portorož potrdili:

»Slovenske železnice so v Portorožu pripravile konferenco za vodilne kadre v podjetju, direktorje odvisnih družb, njihove pomočnike ter vodje strokovnih služb. Na njej so med drugim pripravljali in usklajevali strateške in poslovne načrte. Konference na strateški ravni Slovenske železnice pripravijo dvakrat na leto. Cene hotelskih sob in najema ustreznih kongresnih dvoran po katerih ste spraševali so po Sloveniji primerljive.« Nepripravljenost vodstva državnega podjetja po razkrivanju podatkov je po mnenju urednišva posebej sporno.

Foto vir: www.slo-zeleznice.si

Nočitve po 120 evrov

Zato smo se na podlagi informacij, ki smo jih pridobili, in javno dostopnih cenikov sami izračunali, koliko je stalo druženje vodilnih iz državnega podjetja na morju.

Po naših inforamcijah so Slovenske železnice na morje decembra peljale približno dvajset svojih vodilnih. Večina naj bi jih uživala privilegij, da so bili v sobi sami. Nočitev z zajtrkom stane v hotelu 120 evrov, v povsem navadni sobi. Preračun je enostaven, samo za nastanitev so porabili 2.400 evrov. Poseben luksuz, suite za najvišje šefe, z zajtrkom stanejo od 340 evrov naprej. Kar pa še ni vse, Slovenske železnice, ki svojo dvorano v Ljubljani oddajajo za 320 evrov za osem ur, so v Portrožu najele tudi kongresno dvorano, kjer hotel obprostoru ponuja tudi možnost bifejev oziroma raznoraznih prigrizkov. Cenika na spletu ni, koliko več, kot če bi strateške in poslovne načrte uskaljavali v dvorani Slovenskih železnic so porabili v državnem podjetju, pa tako nismo mogli izračunati.

Revizijo naročili v tujini

Kolegi s portala Siol so pridobili poročilo o reviziji učinkovitosti procesov, ki jo je letos spomladi za SŽ opravil zunanji izvajalec iz tujine. Njegovi avtorji so v dveh mesecih analizirali glavne dejavnosti tega poslovnega sistema, opravili intervjuje z vodstvenimi in izvršilnimi delavci, izvedli več pregledov na terenu in primerjav znotraj panoge. Torej točno med ljudmi, ki so se decembra na službene stroške družili v Portorožu.

Dokument, kot so zapisali pri Siolu, razkriva, da bi lahko Slovenske železnice (SŽ) zmogljivost obstoječe proge krepko povečale že s pametnejšim načrtovanjem vlakovnih poti. Po objavi članka so jim iz Slovenskih železnic sporočili, da so v podjetju analizo naročili zato, da bi rezultate svojega dela še izboljšali, ter da so zunanji izvajalci predlagali ukrepe, ki pa jih morajo še natančno analizirati.

 

Vprašanja, ki so ostala brez pojasnil

Slovenske železnice smo prosili za naslednja pojasnila:

– Ali drži, da imajo SŽ v Portorožu seminar?

– Koliko dni je oz. bo trajal?

– Koliko uslužbencev SŽ se ga udeležuje?

– Po naših informacijah so bili predstvniki vodstva družbe nameščeni v Grand hotelu Portorož. Ali informacija drži?

– Koliko sob v omenjenem hotelu so najele SŽ? Prosimo za sezname vseh sob (po kategorijah), ki so jih v času seminarja najele SŽ.

– Kakšen bo strošek seminarja (prosimo za ločeni stroškovnik nastanitve, najema dvoran in reprezentance).

– Kako to, da ste se odločili za seminar v Portorožu, ki velja za eno dražjih destinacij na slovenski obali?

– Ali seminarja ni bilo mogoče izvesti v Ljubljani?

– Ali je seminar posvečen tudi problematiki drugega tira in prevelikega števila zaposlenih na SŽ, o katerem so pisali kolegi na Siolu?