Evropski parlament razpravlja o potencialnih spremembah prometnih predpisov, ki bi lahko vplivale na milijone voznikov po vsej Evropski uniji. Kot poroča medij Žurnal24, so spremembe predvidene predvsem za voznike začetnike in starejše voznike. Trenutno je sicer na mizi le osnutek sprememb, za katerega ni jasno, kdaj bo sprejet, a če bo, bodo zavezujoč za vse države članice EU, ki bi morale prilagoditi tudi svoje nacionalne prometne predpise.

Med ključnimi predlaganimi spremembami so omejitve hitrosti za voznike začetnike. Ti bi imeli omejitev hitrosti vožnje na 90 kilometrov na uro. Kritiki tega ukrepa pravijo, da bi mlade voznike s tem dejansko izenačilo z vozniki tovornjakov, kar bi jim praktično onemogočilo vsakršno varno prehitevanje na avtocesti. Ko bi zaključili preskusno dobo, bi morali mladi vozniki tudi še enkrat opravljati vozniški izpit. Državne oblasti bi imele po novem tudi možnost prepovedati nočno vožnjo (med polnočjo in šesto uro zjutraj) za voznike začetnike, s spremljajočimi kaznimi za kršilce.

Po novih predlogih bi se vozniško dovoljenje po 60. letu starosti podaljšalo le za sedem let, po 70. letu za pet let, in po 80. letu le še za dve leti. Kot še poroča medij, bi morali starostniki opraviti obsežne medicinske in psihološke preglede za podaljšanje dovoljenja

Spremebe tudi v kategorijah vozniških dovoljenj

Običajno vozniško dovoljenje kategorije B bi omejili na avtomobile do največje dovoljene mase 1.800 kilogramov, s povezano omejitvijo največje dovoljene hitrosti na 110 kilometrov na uro. Za vožnjo večjih vozil in višjih hitrosti bi bilo potrebno pridobiti vozniško dovoljenje kategorije B+, kar pa bi bilo mogoče šele po dopolnjenem 21. letu starosti. Predlagane omejitve bi se nanašale tudi na električna vozila, ki bi jih lahko vozili le osebe, starejše od 21 let, če bi presegla masno omejitev 1,8 tone.

Predlagane spremembe so del prizadevanj Evropske unije za zmanjšanje števila prometnih nesreč z “Vizijo nič”. Kljub potrebi po varnosti na cestah so predlogi že naleteli na nasprotovanje, saj se nekateri bojijo, da gredo predaleč in bi omejitve lahko otežile mobilnost voznikom. Predlogi bodo še naprej obravnavani v Evropskem parlamentu in nato v državah članicah EU, še navaja medij.