Spletni forum o učenju in izobraževanju za vključujočo večkulturno družbo so v sredo organizirali Andragoški center Slovenije, Platforma nevladnih organizacij za razvoj, globalno učenje in humanitarno pomoč SLOGA ter Slovenska filantropija. Na forumu so razpravljali o preseku migracij in formalnega, neformalnega ter priložnostnega izobraževanja za krepitev vključujočih večkulturnih družb. Predsednica Slovenske filantropije je opozorila, da je pomoč migrantom pri učenju in vključevanju v družbo “velika učna ura solidarnosti”. Po njenih besedah je tudi pomembno, “da priseljencem ponudimo lekcijo dobrega. Lekcijo slabega so že doživeli”. Barbara Urbanija iz Urada za Unesco pa je pojasnila, da je “učiti se živeti skupaj” eden od štirih stebrov izobraževanja in eden od osnovnih načel vsake Unesco šole.

Ravnateljico kungoške osnovne šole skrbi, da je za priseljenske otroke “to izgubljeno leto”

Na forumu je sodelovala tudi ravnateljica Osnovne šole Kungota Zdenka Keuc. Opozorila je, da je vključevanje priseljenskih otrok v osnovnošolsko izobraževanje v času koronakrize izjemno težko. Skrbi jo, da je za priseljenske otroke “to izgubljeno leto”.

Vključevanje priseljenskih otrok v osnovnošolsko izobraževanje v času koronakrize izjemno težko. Skrbi jo, da je za priseljenske otroke “to izgubljeno leto.

Ravnatelj ljubljanske Osnovne šole Livada, ki je v slovenskem prostoru posebnost zaradi 90-odstotnega deleža priseljenskih otrok, Goran Popović pa je predstavil njihovo prakso vključevanja v izobraževanje, premagovanja jezikovnih ovir in spodbujanja večkulturnosti ter strpnosti v šoli. Podaril je, da “dobro sprejet priseljenec postane dober sodržavljan, ki dvigne kakovost življenja v državi”.

Migracije so globalen pojav, na njihove izzive pa so potrebni lokalni odgovori

Po besedah vodje projekta #MigratED pri Platformi SLOGA Adriana Aralica pa je globalno učenje pomembno orodje za krepitev globalnih kompetenc mladih ter za vzgojo strpnih globalnih državljank in državljanov. Na forumu je sodelovala tudi sociologinja Simona Zavratnik s fakultete za družbene vede, ki je opozorila, da so migracije globalen pojav, na njihove izzive pa so potrebni lokalni odgovori. Kot je dodala, ne gre spregledati prisotnosti predsodkov, stereotipov in nestrpnosti v družbi, a so migracije naša zgodovina in sedanjost. “Model prihodnosti, kakršno želimo in zahtevamo, sta družbena solidarnost ter družbeno sodelovanje,” je sklenila.

STA