Viktorija Radojević Mavrič, izkušena strokovnjakinja za marketing in digitalne trende, s prevzemom vodenja žirije WEBSI 2024 stopa v ospredje slovenskega digitalnega marketinga.

V intervjuju za Maribor24.si deli svoje poglede na preobrazbo marketinga v digitalni dobi, izzive, s katerimi se soočajo marketinške ekipe v Sloveniji, na svojo vlogo v uspešnem marketingu Mercatorja in ključne trende, ki jim je treba slediti, da bi ostali relevantni in konkurenčni.

Pronicljiva sogovornica v intervjuju izpostavi pomen kreativnosti, inovativnosti in odzivnosti v digitalnem okolju, ob tem pa poudarja, da je potrebno za uspeh v današnjem dinamičnem svetu nujno sprejemati nove trende in jih udejanjati na edinstven in izviren način.

Kako se je vaše delo spremenilo, ko ste prešli iz Srbije v Slovenijo in kaj vas je v slovenskem okolju najbolj presenetilo? Je v slovenskem marketingu oziroma v slovenskem digitalnem okolju kaj posebnega, izstopajočega?

Vsi vemo, da so med Slovenijo in Srbijo kulturne razlike in te vplivajo tudi na različnost obeh trgov in navade potrošnikov. Slovenski trg je zaradi svoje majhnosti relativno nasičen s konkurenco, kar seveda vpliva tudi na marketing.

Hkrati se spreminja potrošnik, ki je v zadnjih letih postal bistveno bolj racionalen in se moramo za njegovo pozornost še bolj in res vsak dan boriti. Digitalno okolje v Sloveniji je na zelo visokem nivoju in temu sledi tudi trg. Viden si lahko le če si odziven, inovativen in ves čas na preži.

Kako letos pristopate k vodenju več kot 100-članske strokovne in poslovne žirije WEBSI?

Pred žirijo zagotovo ni najlažja naloga, ampak sestavljajo jo vrhunski strokovnjaki in vsi skupaj se veselimo prijavljenih del in izbora najboljših. Pozorni bomo na izvirnost rešitev, odličnost izvedbe ter poslovno in komunikacijsko učinkovitost.

Kakšen je vaš stil vodenja in kako spodbujate kreativnost ter inovativnost v svoji ekipi?

Vsak odnos, ne le posloven, mora po mojem mnenju temeljiti na zaupanju in spoštovanju. V poslovnem svetu stavim na strokovnost in mislim, da je vsaka ekipa toliko močna, kolikor strokovnega znanja ima vsak njen posameznik.

Mislim, da je treba znati iz vsakega posameznika potegniti njene ali njegove najboljše lastnosti in mu dati prostor, da dela, ustvarja, prispeva. Na tem, da damo vsakemu posamezniku vedeti, kako pomemben del skupnega mozaika je, gradimo ekipni duh. Ekipno delo ni najlažje, je pa zagotovo naložba za prihodnost in dolgoročni uspeh.

Kaj za vas pomeni biti predsednica žirije WEBSI?

Predsedovanje letošnji žiriji jemljem kot priznanje mojemu delu in mi je v veselje in čast. Po drugi strani je seveda tudi odgovornost. Zelo se veselim novih idej, verjamem, da jih ne bo manjkalo.

Kako se je marketing spremenil v zadnjih 17 letih in katere trende trenutno najbolj spremljate? Kaj vas je v zadnjem času na področju marketinga ali pa digitale nasploh prepričalo, navdušilo?

Še nedolgo nazaj je bila v ospredju trajnost, danes pa že govorimo predvsem o umetni inteligenci in uporabi lastnih digitalnih platform za oglaševanje izdelkov in storitev. Te nam omogočajo, da svoje stranke dosežemo na ključnih točkah njihove nakupovalne poti ter bolj ciljno usmerjamo oglaševanje.

Zaradi velikega števila ljudi, ki nas obiščejo v trgovinah ali na spletu, lahko svojim partnerjem ponudimo odličen ekosistem, preko katerega s svojimi sporočili pridejo do velikega števila ljudi, zlasti tistih, ki so bolj potrošniško naravnani.

[[image_1_article_65413]]

Kako digitalizacija in nove tehnologije vplivajo na vaše delo in strategije marketinga v Mercatorju? Kako Mercator kot blagovna znamka ostaja relevanten in konkurenčen v hitro spreminjajočem se digitalnem svetu?

Ne bi rada, da zveni samovšečno, ampak Mercator se v svetu inovacij, novih tehnologij in digitalnega napredka zelo zelo dobro znajde. Smo izredno ambiciozni, hitri in prilagodljivi. Novim trendom ne le sledimo, ampak jih zelo pogosto ustvarjamo.

Mercator je prvi uvedel kartico zvestobe, prvi odprl spletno trgovino za izdelke dnevne rabe, že davnega leta 2007 smo imeli Tik Tak blagajne. Pred 8 leti smo prvi v regiji predstavili storitev M Sken in pred šestimi leti omogočili mobilno plačevanje preko mobilne denarnice M Pay. Zelo veliko so kolegi naredili tudi na digitalizaciji internih procesov. Na vse to sem ponosna.

Kako ocenjujete trenutno stanje digitalnega komuniciranja v Sloveniji in kje vidite največji potencial za rast?

Na splošno na področju digitalnega marketinga pogrešam nove ideje, kreativne preskoke, edinstvenost in unikatnost. Zato ves čas ponavljam, da ne smemo zaspati, odprti moramo biti za novosti, ki se nam ponujajo. Sprejeti jih moramo odprtih rok.

Kot veste, smo v Mercatorju pred kratkim Sloveniji predstavili Oto R. Merc, prvo televizijsko voditeljico pri nas, ki jo poganja umetna inteligenca. Gre za kvantne preskoke v paradigmah in kreativnih rešitvah. Nova orodja moramo izkoristiti v svoj prid. V tem vidim napredek.

Kaj pa prihajajoči izzivi na digitalnih področjih, na področju medijev, oglaševanja, ustvarjanja vsebin … Kaj se nam obeta?

Že danes je vsak dan kaj novega, v prihodnje se bo kolesje vrtelo še hitreje. Časa za počitek ni in ga ne bo. Ljudje se novosti hitro naveličajo in za ohranjanje njihove pozornosti moramo biti ves čas na preži, budni, prilagodljivi in slediti trendom. Najbolje pa je, da trende ustvarjamo sami.

V digitalnem svetu ne moremo mimo socialnih omrežij. Katero je vaše najljubše in zakaj?

Uporabna vrednost socialnih omrežij je odvisna od mojih potreb v danem trenutku. Lahko raziskujem, kupujem ali komuniciram z ljudmi, ki jih dolgo nisem srečala. Glede na potrebo bi torej izbrala tudi socialno omrežje.

Nekaj je seveda odvisno tudi od tega, v katerem življenjskem obdobju si. Sama trenutno največ uporabljam LinkedIn, saj v relativno kratkem času dobim dober pregled nad tem, kaj kdo počne, kakšni so trendi. Nenazadnje, zelo hitro pridem do kontaktov, ki jih na primer nujno potrebujem. Če imamo v mislih kanale komuniciranja, pa sem ena od ambasadork WhatsAppa.

Kako odprti s(m)o v Sloveniji za sodobne digitalne trende, za Tik Tok, za drzne in kreativne oglaševalske rešitve …?

Rekla bi, da je to odvisno tudi od panoge. Na splošno se mi zdi, da imamo veliko blagovnih znamk z dolgoletno tradicijo, zaradi česar moramo paziti, da ostajamo zvesti vrednotam podjetja. To te lahko nekoliko omejuje, ampak tudi za to imamo rešitev. Vedno se znajdemo.

Naj zaključimo z manjšim izzivom. Nedavno smo namreč na Maribor24.si izvedli temeljito prenovo spletne strani, ki ima sedaj svež videz, s katerim zasledujemo sodobne digitalne trende in se še bolj približujemo našim rednim bralcem (teh je, če se smemo pohvaliti, vse več in več). Nam je uspelo?

Zelo me veseli, da tudi mediji sledite trendom in ste inovativni. Vse pohvale in seveda pogumno s tem tempom naprej.