Med spletne prevare sodijo kakršnekoli goljufije, pri katerih nepridipravi uporabljajo elektronsko pošto, spletna mesta in klepetalnice. Prevaranti s spletno komunikacijo zavedejo svoje žrtve, s tem ko nanje naslavljajo prijazne prošnje, zaradi katerih žrtev opravi nakazilo, največkrat v tujino.

Goljufi uporabljajo socialna omrežja

“Bolj kot je socialno omrežje popularno, več možnosti za uspeh imajo goljufi, da to virtualno druženje, pogovarjanje, spoznavanje in povezovanje izkoristijo za finančne prevare. Te kanale komuniciranja namreč uporabljajo tudi starejši, ki jim je to okolje novo in ne poznajo vseh njegovih pasti,” poudarja vodja oddelka za preprečevanje prevar v Novi KBM Laura Jekler.

V Novi KBM so sicer na spletni strani pripravili tudi poseben kotiček Varno poslovanje, kjer so na enem mestu zbrane koristne informacije o vrstah prevar, njihovih značilnostih ter postopkih in taktikah, ki jih uporabljajo goljufi.

Ljubezenska prevara se največkrat začne tako, da z žrtvijo vzpostavi stik neznanec, ki se pretvarja, da si želi prijateljskega ali romantičnega razmerja. Ko si pridobi zaupanje, prične žrtvi pošiljati prošnje za denarna nakazila, najpogosteje na račune, odprte v tujini. Banka nakazil stranke ne more preprečiti, zato Jeklerjeva poudarja pomen osveščanja.

Ključno je ozaveščanje strank

Kot ob tem poudarja, je lahko žrtev spletne prevare vsak, zato je pomembno, da se o tem pogovarjamo in širimo sposobnost strank, da prevaro pravočasno prepoznajo. Predvsem jim svetujejo, da ljudem, ki jih poznajo le preko spleta, denarja ne nakazujejo, prav tako naj jim ne pošiljajo kopij osebnih dokumentov ali podatkov o svojih plačilnih karticah, gesel in podobnih podatkov.

V Novi KBM so sicer na spletni strani pripravili tudi poseben kotiček Varno poslovanje, kjer so na enem mestu zbrane koristne informacije o vrstah prevar, njihovih značilnostih ter postopkih in taktikah, ki jih uporabljajo goljufi.

Če stranka meni, da je žrtev prevare, na banki svetujejo, da jih o tem čim prej obvesti preko kontaktnega centra ali elektronskega naslova. V Novi KBM so sicer na spletni strani pripravili tudi poseben kotiček Varno poslovanje, kjer so na enem mestu zbrane koristne informacije o vrstah prevar, njihovih značilnostih ter postopkih in taktikah, ki jih uporabljajo goljufi.