Preteklo leto je zaradi epidemije Covida-19 in z njo povezanih ukrepov, kot je bilo zaprtje trgovinske dejavnosti, spletna trgovina izjemno porasla, kar je povzročilo zamude pri dostavi pošiljk, ne samo v Sloveniji, pač pa tudi pri drugih poštnih operaterjih in dostavnih službah.

Kako bo letos?

Kot so nam pojasnili v Pošti Slovenije, si v podjetju prizadevajo, da bodo pošiljke naslovnikom dostavljene v najkrajšem možnem času. “Na povečan promet se pripravljamo s kadrovskimi, organizacijskimi in drugimi ukrepi. V prometu smo za pomoč v delovni proces vključili večje število študentov ter najeli pogodbene izvajalce za dostavo paketov. V obeh poštnih logističnih centrih v Ljubljani in Mariboru bomo po potrebi povečali ekipe zaposlenih in uvedli dodatne delovne izmene. Skladno z roki tudi sprejmemo in dostavimo vse pakete,” so za nas pojasnili v Pošti Slovenije.

Z namenom, da bodo pošiljke kar najhitreje dostavljene naslovnikom, Pošta Slovenije povečuje nabor možnosti in storitev za dostavo paketnih pošiljk ter tako širi mrežo dostopnih točk za uporabnike.

V mesecu oktobru je razširila mrežo dostopnih točk na bencinskih servisih, s tem je uporabnikom za prevzem in oddajo pošiljk na voljo pet novih bencinskih servisov Mol.

Uporabniki tako lahko uporabijo 24 paketomatov v 15 slovenskih mestih, več kot 400 paketnikov ob poštnih poslovalnicah ter 200 paketnikov, ki so na voljo na dodatnih lokacijah po državi, 210 bencinskih servisov Petrol in 46 bencinskih servisov Mol, samopostrežne pošte 24/7 v Ljubljani, samopostrežnih enot na prostem 24/7 v Ljubljani in v Kopru.

“Naslovniki lahko uporabijo tudi storitev Moja dostava – moja izbira, ki omogoča, da dostavo, naslov in način dostave spremenijo tudi takrat, ko je paket že na poti k njim. Lahko se dogovorijo za dostavo na dogovorjeno mesto, drug naslov, paketomat, paketnik, bencinski servis, izberejo lahko tudi želen datum dostave,” razlagajo v podjetju. Pošta Slovenije na osnovi trendov iz drugih evropskih držav in vpliva epidemije rast deleža dostave na alternativna mesta pričakuje tudi v prihodnje.

Letos podobna rast zanimanja kot lani

Lani so v Pošti Slovenije zaradi omejitev trgovinske dejavnosti in izrazite selitve na spletne platforme beležili več kot 40-odstotno rast v primerjavi s predhodnim letom. V obdobju od novembra 2020 do januarja 2021 pa je bil v najbolj obremenjenih dneh obseg paketnih pošiljk tudi podvojen.

Tudi letos količine paketnih pošiljk, predvsem zaradi nadaljevanja trenda povečanja nakupov prek spletne prodaje, ostajajo visoke, in sicer nad 30 odstotkih glede na leto 2020. “Predvidevamo, da bomo letos ob koncu leta beležili podobno rast kot lani oziroma še nekoliko višjo, zato uvajamo dodatne kapacitete za dostavo in v prihodnjih tednih tudi za prevzem morebitnih vračil,” pojasnjujejo.

Pakete je treba naročiti čim prej

Pošta Slovenije strankam priporoča, da pravočasno oddajo paketnih pošiljk oziroma naročilo izdelkov v spletnih trgovinah. Paketne pošiljke za naslovnike v Sloveniji letos oddajo do 10. decembra, za tujino pa do 1. decembra. Pri pošiljanju imajo stranke možnost izbrati tudi storitev Prednostno, storitev Hitra pošta po Sloveniji in Hitra pošta v tujino. Predvsem pri pošiljanju paketov za tujino, Pošta Slovenije strankam priporoča izbiro storitve Prednostno ali Hitra pošta v tujino, kot prednostno pa se lahko pošljejo tudi pošiljke korespondence v notranjem prometu.

“Vsekakor pa stranke prosimo, da pošiljke oddajo v prenos čim prej.”

Dostava poteka zaenkrat nemoteno

Največ paketov prihaja iz Nemčije, Avstrije, Hrvaške, ZDA in Velike Britanije, med pisemskimi pošiljkami prednjači Kitajska. Roki prenosa so odvisni od izbire storitve, povprečni znašajo za EU območje 3-5 delovnih dni, ta rok se nanaša na čas od oddaje pošiljke v prenos.

“Zaenkrat dostava poteka nemoteno. Glede na zaostrovanje epidemiološke situacije pa se lahko razmere v prometu s poštnimi pošiljkami spremenijo,” so pojasnili v Pošti Slovenije ter dodali, da so informacije o spremembah oziroma motnjah pri dostavi pošiljk v mednarodnem prometu dosegljive na njihovi spletni strani.

Spletni nakupi so v času pandemije zacveteli

Globalno gledano je spletno nakupovanje v zadnjem letu, ko je pandemija spremenila tudi nakupovalne navade ljudi, postalo eno najbolj priljubljenih spletnih aktivnosti. Poleg tekstila in elektronike prek spleta ljudje več kupujejo tudi osnovne življenjske potrebščine. To velja tudi za Slovenijo.

Septembra 2021 je bil v letnem poročilu podjetja Pitney Bowes objavljen globalni indeks pošiljanja paketov Pitney Bowes za leto 2020. Pokazal je, da je bilo v letu 2020 odposlanih več kot 130 milijard paketov. To pomeni, da je globalna količina paketov med letoma 2019 in 2020 narasla za 27 odstotkov, globalni paketni prihodki pa so narasli za 22 odstotkov. Poročilo hkrati napoveduje, da se bo količina paketov do leta 2026 več kot podvojila in dosegla med 232 in 303 milijard paketov, najverjetneje pa je, da bo količina paketov v naslednjih petih letih, torej do leta 2026, dosegla 266 milijard.

Raziskava ugotavlja, da je bilo v povprečju na 13 glavnih svetovnih trgih vsako sekundo poslanih 4.160 paketov, kar je 912 več kot lani. Povprečno je to 34 pošiljk na osebo. V količini poslanih paketov ostaja vodilna Kitajska, ki je v letu 2020 skupno odposlala več kot 83,4 milijarde paketov. Sledita ji ZDA z 20,2 milijarde in Japonska z 9,1 milijarde poslanih paketov.