Pošta Slovenije se ob koncu leta srečuje s povečanim prometom, kar je stalna praksa tudi pri drugih poštnih operaterjih in distribucijskih podjetjih. Promet v zadnjih letih narašča zaradi izjemne rasti spletnih nakupov in s tem porasta paketnih pošiljk, še vedno pa je v tem času višji tudi promet s pisemskimi pošiljkami. Pošta Slovenije uporabnike poštnih storitev tako poziva k pravočasnemu naročilu spletnih nakupov ter pravočasni oddaji pisemskih pošiljk v predprazničnem času.

Znatno povečanje predvsem zaradi pisemskih pošiljk

Pošta Slovenije je zaradi pričakovanega, bistveno povečanega obsega pošiljk v zadnjih dveh mesecih letošnjega leta izvedla vrsto aktivnosti, da bo kar najbolje pripravljena na to obdobje in da bo pošiljke naslovnikom dostavila v najkrajšem času. Na osnovi preteklih izkušenj in trendov v poštno-logistični dejavnosti konec novembra in v decembru pričakuje znatno povečanje predvsem števila paketnih pošiljk, prav tako je kljub upadu pisemskih pošiljk zaradi e-substitucije še vedno povečan tudi promet pisemskih pošiljk.

Prenesenih 239 milijonov navadnih pošiljk

Tako je bilo v celotnem lanskem letu v notranjem poštnem prometu prenesenih dobrih 239 milijonov navadnih naslovljenih pisemskih pošiljk, v mednarodnem prometu pa 14,6 milijona pošiljk (pošiljke, ki prispejo iz tujine, in pošiljke, ki so v tujino poslane). V lanskem decembru je bilo v notranjem prometu prenesenih 14 odstotkov več naslovljenih pisemskih pošiljk v primerjavi z ostalimi meseci v letu, medtem ko je bilo v mednarodnem prometu teh pošiljk za približno 50 odstotkov več. Promet paketnih pošiljk pa je v novembru in decembru višji za dobrih 12 odstotkov, kar je veliko predvsem zaradi volumnov paketnih pošiljk, ki jih mora Pošta Slovenije prepeljati in dostaviti naslovnikom.

Prosijo za razumevanje

Pošta Slovenije uporabnikom poštnih storitev svetuje pravočasno naročilo izdelkov v spletnih trgovinah in priporoča pravočasno oddajo pisemskih pošiljk v predprazničnem času, da bodo voščila in paketi še pred prazniki prispeli do naslovnikov in da darila ne bodo zamujala. Ob tem poudarja, da bodo pošiljke naslovnikom dostavljene v najkrajšem času. Pošta Slovenije uporabnike poštnih storitev hkrati prosi za razumevanje, če pošiljka za naslovnika v Sloveniji ne bo dostavljena že takoj naslednji dan po oddaji pošiljke. Vsekakor bo dostavljena v zakonsko predpisanih rokih, to je najkasneje v treh dneh od oddaje pošiljke v prenos (v te dneve pa ne štejejo sobote, nedelje in prazniki).

Če uporabniki poštnih storitev voščil in daril ne bodo oddali pravočasno, lahko uporabijo tudi storitev Prednostno (za pisemske pošiljke za tujino), storitev Hitra pošta po Sloveniji in Hitra pošta v tujino. Pošta Slovenije priporoča, da izberejo storitev in embalažo, ki ustreza vsebini pošiljke.

Izšle štiri praznične znamke

Pošta Slovenije je tudi tokrat izdala redne znamke na samolepilnem papirju, kot je to že tradicija za božične in novoletne znamke. Ponovno so izšle štiri praznične  znamke, dve z božičnima in dve z novoletnima motivoma.  Navedene znamke so izdane v polah s po 50 znamkami ter v štirih priročnih zvežčkih s po 12 znamkami. Znamki z božičnima motivoma  imata nominali B in C, znamki z novoletnima motivoma pa nominali A in C.

Znamke z nominalo A so namenjene pošiljanju voščilnic po Sloveniji, znamke z nominalo B pa pošiljanju voščilnic in razglednic po Sloveniji. Za pošiljanje voščilnic in razglednic v tujino so namenjene znamke z nominalo C.