Pošta Slovenije s sedežem v Mariboru je nedavno dobila strateški razvojni program do leta 2017, ki tudi v naslednjem obdobju predvideva nadaljnje krčenje stroškov. To med drugim vključuje tako nižanje števila zaposlenih kot optimizacijo mreže pošt. Od leta 2012 so v pogodbene preoblikovali 70, v premične pa 24 pošt. Do leta 2017 načrtujejo okoli 180 takih uradov.
Iskanje pogodbenega partnerja tudi podvrženo postopku javnega naročanja
Letos in naslednja leta bodo tako v pogodbene in premične pošte preoblikovali od 30 do 40 pošt na leto, a podatkov katere, za zdaj ne razkrivajo, saj se pred preoblikovanjem predhodno posvetujejo z lokalnimi skupnostmi, ob tem pa je iskanje pogodbenega partnerja tudi podvrženo postopku javnega naročanja.
“Projekcije kažejo, da nam tudi po najbolj optimističnih scenarijih uvajanja novih storitev ne bo uspelo zagotoviti ustreznega ekonomskega pokritja najmanjših pošt. Na daljši rok je mogoče pričakovati, da se bo ekonomsko pokritje najmanjših pošt celo opazno slabšalo, saj trendi zaradi vplivov e-substitucije napovedujejo nadaljnje zmanjševanje klasičnih poštnih storitev in plačilnega prometa,” razloge za takšne načrte pojasnjujejo na Pošti.
Od 32 evropskih poštnih operaterjev model preoblikovanja pošt v pogodbene in druge oblike vpeljalo že 23 poštnih operaterjev
V naslednjih letih bodo zato racionalizirali široko razvejano poštno mrežo po Sloveniji s preoblikovanjem stalnih pošt v pogodbene pošte ter s centralizacijo dostave, prav tako bodo prilagajali delovne čase pošt obsegu storitev. Ob tem pojasnjujejo tudi, da je od 32 evropskih poštnih operaterjev model preoblikovanja pošt v pogodbene in druge oblike vpeljalo že 23 poštnih operaterjev.
Uvedba pogodbene pošte pomeni, da Pošta Slovenije poštne dejavnosti podeli izbranemu pogodbeniku, ki se v nekem kraju že ukvarja s kakšno drugo dejavnostjo. Gre za trgovine, turistične in krajevne urade, lekarne, trafike, računovodske servise in podobno.
Uvedba pogodbene pošte pomeni, da Pošta Slovenije poštne dejavnosti podeli izbranemu pogodbeniku, ki se v nekem kraju že ukvarja s kakšno drugo dejavnostjo. Gre za trgovine, turistične in krajevne urade, lekarne, trafike, računovodske servise in podobno. Pošta na tak način znižuje stroške poslovanja in njihovo naravo spreminja v variabilno, pogodbeni partner pa znižuje povprečne stroške svojega poslovanja, saj poštno dejavnost opravlja v že obstoječih prostorih s svojimi zaposlenimi.
Pri premični pošti pismonoša poštne storitve opravlja na terenu, z dostavnim vozilom, ki se ob vnaprej določeni uri ustavi na vnaprej določenem kraju in določen čas opravlja poštne storitve.
Med letoma 1997 in 2006 v premične pošte tudi na Kapli in Sv. Duhu na Ostrem vrhu
Pošta je že med letoma 1997 in 2006 v premične pošte preoblikovala deset pošt, ki so bile med najmanjšimi v Sloveniji, in sicer Primskovo, Ortnek, Hotedršica, Pohorje, Kal nad Kanalom, Soča, Sromlje, Bučka, Zabukovje in Log pod Mangartom. Konec leta 2009 so to storili še v Robu, Srpenici, Čepovanu, Kapli, Podgorju, Sv. Duhu na Ostrem vrhu, Trebelnem, Kalobju, Sv. Štefanu, Fokovcih in Ratečh-Planici. Pozneje so v premične preoblikovala še pošte Stranice, Buče in Podsreda.
Še naprej poteka proces zniževanja števila zaposlenih
Ob tem pa v omenjenem državnem podjetju še naprej poteka proces zniževanja števila zaposlenih. Medtem ko je še leta 2008 na Pošti rekordno število 6733 zaposlenih, jih je bilo konec avgusta natanko 6000. V zadnjih štirih letih so številko zniževali povprečno za 153 ljudi, v prihodnje pa jo bodo prilagajali glede na obseg poslovanja in trende ter na podlagi ocene učinkov, ki jih želijo doseči s strateškim razvojnim programom.
Konkretnih številk ne izdajajo, zagotavljajo pa, da bodo število zaposlenih še naprej v največji možni meri zmanjševali na mehak način, tudi s prestrukturiranjem zaposlenih v perspektivna področja. Z uvajanjem novih storitev bodo poskušali zagotoviti socialno varnost in stabilnost čim večjega števila zaposlenih tudi na področjih, ki so razvojno neperspektivna in se bo obseg poslovanja v prihodnje nižal.
Med takšna sodi predvsem področje manipulacije, torej šaltersko poslovanje, medtem ko na področju dostave trend v skladu s pričakovanji ne bo tako izrazit, prilagajanje števila zaposlenih pa predvidevajo tudi na upravi in v poslovnih enotah družbe, še pojasnjujejo na Pošti.
STA
Slovenija