Iz Darsa prihaja novica, da pripravljajo razpisno dokumentacijo za nakup nove opreme za merjenje povprečne hitrosti vožnje. Trenutno so imeli v izposoji pilotni sistem, ki jim ga je posodilo podjetje Intermatic d.o.o. in je stalo na odseku štajerske avtoceste čez Trojane. Ker pa se je ena od kamer sistema merjenja povprečne hitrosti vožnje okvarila, jo je podjetje minuli konec tedna odstranilo in ga ne bo vnovič namestilo.

Pilotni sistem se je izkazal za dobrega pri umirjanju hitrosti vožnje in povečanju prometne varnosti

Pilotni sistem, na podlagi katerega je Policija izrekala globe kršiteljem, se je izkazal za dobrega pri umirjanju hitrosti vožnje in povečanju prometne varnosti. Število nesreč se je občutno zmanjšalo, posledično je bilo manj zastojev in nejevolje voznikov. Konec meseca pri Darsu načrtujejo objavo javnega razpisa, v priloženi dokumentaciji bo razvidno na katerih avtocestnih odsekih bodo sistemi merjenja povprečne hitrosti tudi nameščeni.

Uporabnike avtocest pozivamo, da še naprej spoštujejo predpisano hitrost oziroma vožnjo prilagodijo razmeram na avtocesti,” naprošajo pri DARSu ter dodajajo, da je hitrost namreč eden od poglavitnih faktorjev, ki vplivajo na varen potek prometa. Neprilagojena hitrost je pogost vzrok prometnih nesreč z najhujšimi posledicami, katerih reševanje terja zapore cest in posledično dolge zastoje.

Povprečna hitrost na odseku Trojane – Podmilj je padla

Pilotni sistem merjenja povprečne hitrosti vožnje na odseku štajerske avtoceste med Trojanami in Podmiljem proti Ljubljani je na prometno varnost vsekakor vplival pozitivno. Povprečna hitrost, s katero vozniki vozijo na tem odseku, je padla, ni pa se tudi povečalo število voznikov, ki so jo bistveno prekoračevali pred uvedbo sistema. Analize hitrosti pred postavitvijo sistema so namreč pokazale, da je kar nekaj voznikov peljalo skozi predore s hitrostjo več kot 150 km/h (maksimumi so presegali 200 km/h). Glede na stanje pred namestitvijo sistema, ko je hitrost 110 km/h prekoračilo 30 odstotkov vseh vozil, predstavlja sedanje stanje bistveno izboljšanje.

Sistem za merjenje povprečne hitrosti bo nameščen na obe strani štajerske avtoceste

Na podlagi analiz, ki so bile izdelane za potrebe bodoče postavitve sistemov sekcijskega merjenja hitrosti, ki poleg prometnih nesreč in prekoračitev najvišje dovoljene hitrosti vključujejo tudi posamezne elemente odsekov cest, ki predstavljajo potencialno ogrožanje prometne varnosti (predori, viadukti, priključki, razcepi), je odsek štajerske avtoceste A1 čez Trojane predviden tudi za nov sistem merjenja povprečne hitrosti. Nov sistem bo skladno z zastavljeno časovnico nameščen do začetka poletja 2018 in bo zaobjel vse štiri predore na odseku med Vranskim in Blagovico ter obe smerni vozišči avtoceste, proti Ljubljani in proti Mariboru.

Dejstvo je, da vzporedna regionalna cesta v primeru hujše prometne nesreče in posledično daljše popolne zapore avtoceste predvsem v prometnih konicah ni sposobna prevzeti tako velikih prometnih obremenitev. Zato je želja družbe DARS d.d. kot upravljavca, da bi bili ti odseki čim manj zaprti zaradi prometnih nesreč oziroma izrednih dogodkov.