Država soglaša s konceptom strateške investicije Slovenskih železnic (SŽ) v nakup avtobusnega podjetja Nomago, je prejšnji teden v vlogi države kot ustanoviteljice SŽ sklenila uprava SDH. SŽ bodo kupile polovični delež Nomaga za okoli 30 milijonov evrov in imele tudi predkupno pravico za drugo polovico družbe, neuradne informacije navaja časnik Finance.

“Namen investicije je zagotavljanje integrirane mobilnosti prebivalcev Republike Slovenije na področju železniških in avtobusnih prevozov, ki je potrebno zaradi uresničevanja javnega interesa na področju železniškega prometa, zlasti nemotenega in kakovostnega opravljanja javne službe prevoza potnikov v notranjem, čezmejnem regijskem in mednarodnem železniškem prometu,” je zapisano v sklepu, objavljenem na spletni strani SDH. Dodali so, da družba SŽ in njena hčerinska družbe SŽ-Potniški promet z investicijo zasledujeta cilj postati osrednji steber in nosilec razvoja javnega potniškega prevoza v Sloveniji. Dogovori o poslu so tekli že v letu 2019. Takrat so v Adventura holdingu, ki je lastnik Nomaga, zavrnili informacije, da iščejo novega lastnika za Nomago, da pa so odprti za strateška partnerstva. Povedali so, da teče mednarodni konkurenčni postopek, v katerega je vključenih več potencialnih strateških partnerjev.

Prvi mož SŽ Dušan Mes je februarja 2020 za časnik Dnevnik povedal, da naj bi SŽ v Nomagu pridobile polovični lastniški delež, z možnostjo odkupa preostalih 50 odstotkov v prihodnjih letih. V pogovoru za STA decembra lani pa je Mes za prihodnje obdobje napovedal “zaključek posla z Nomagom”. Časnik Finance je poročal, da bodo po neuradnih informacijah SŽ za polovični delež Nomaga v prihodnjih treh letih plačale približno 30 milijonov evrov, kar je približno pet milijonov evrov manj od sprva predvidene kupnine, bo pa doba izplačila zato za leto krajša od sprva predvidene. SŽ bodo imele do konca leta 2024 tudi predkupno pravico za drugo polovico Nomaga, navaja časnik.

Na odgovore Slovenskih železnic še vedno čakamo

Po poročanju Financ, se je podjetje Nomago sprva prodajalo prav tako državnemu Petrolu, nato pa sta lastnik Nomaga Darko Martin Klarič in izvršni direktor Adventure holdinga Aleš Škerlak začela pogajanja s Slovenskimi železnicami oziroma z predsednikom uprave družbe Dušanom Mesom. Saga nakupa družbe Nomago s strani družbe Slovenskih železnic je že zelo dolga, po pisanju nekaterih medijev naj bi imel posel v ozadju širše dimenzije z vplivom na druga področja, sejo nadzornega odbora Slovenskih železnic, na kateri so potrdili nakup avtobusnega podjetja Nomago, pa je vodil Franci Matoz, namestnik predsednika nadzornega sveta Slovenskih železnic.

Odgovore na vprašanja, ki smo jih v povezavi z omenjenim poslom posredovali Slovenskim železnicam, še čakamo.

– Ali gre v primeru nakupa podjetja NOMAGO za nakup v naglici, ki je povezan s prihajajočimi volitvami?
– Ali je bil nakup izpeljan v povezavi z vladajočo stranko glede na to, da je sejo NS vodil g. Matoz?
– Ali gre za posel, ki se je želel zaključiti pred volitvami?
– Ali je bila pred nakupom izvedena študija ekonomike in smotrnosti nakupa glede na povišane cene pogonskih goriv?
– Ali držijo informacije, da gospod Mes prijateljuje z gospodom Domnom Prešernom iz podjetja HMEZAD?
– Ali je res, da gospod Prešeren na tedenskem nivoju obiskuje gospoda Mesa, da dostikrat skupaj kosita v prostorih SŽ?
– Ali je gospod Mes kakorkoli povezan s podjetjem HMEZAD?
– Ali je gospod Mes glede podjetja HMEZAD izvedel v preteklosti pogovore s predstavniki ministrstev ali javnih zavodov?
– Ali so bili izvedeni pogovori na temu dobave zaščitne opreme?

Ko bomo s strani Slovenskih železnic prejeli odgovore, jih bomo objavili.