Novi lastnik znamke Ehrana, Matic Šubic, ki je bil v preteklosti zaposlen kot vodja prodaje pri Ehrani in kasneje pri Glovu, je za Forbes Slovenija dejal, da v posel vstopa z lastnimi sredstvi in da Ehrana vsaj sprva ne bo imela lastne flote dostavljalcev. “Naše jedro poslovanja na začetku bo posredovanje naročil restavracijam z lastno dostavo. Operativni stroški so v tem primeru nižji in jih je lažje nadzirati,” pravi.

Ehrana je bila v Sloveniji prisotna med letoma 2010 in 2021

Ob zaprtju Glova so Šubica k obuditvi Ehrane pozivali gostinci, uporabniki, nekdanji zaposleni in prijatelji, pravi. Poleg tega je k njegovi odločitvi prispevalo dejstvo, da je dobro poznal panogo in imel v njej dobre povezave.

Glovo je 10. maja prenehal poslovati v Sloveniji, kjer je vsako leto beležil večmilijonske izgube. Še isti dan je Šubic registriral podjetje Ehrana, ki je bilo pri nas aktivno od ustanovitve leta 2010 do prevzema pred tremi leti.

Kot že omenjeno, je bila Ehrana v Sloveniji že prisotna med letoma 2010 in 2021, Šubic pa se je za odkup blagovne znamke Ehrana dogovoril z Glovom, s katerim je bil kot del vodstva v dobrih odnosih. Na njegovo idejo o vrnitvi Ehrane so se pri podjetju pozitivno odzvali, je za Forbes povedal lastnik.

Spletna stran je že na voljo

Ehrana bo strankam dostopna prek spletne strani in aplikacije. Spletna stran je že na voljo, tudi v mobilni različici, medtem ko je aplikacija za zdaj na voljo le uporabnikom telefonov z operacijskim sistemom android. Za uporabnike Applovih telefonov, ki imajo operacijski sistem iOS, bo aplikacija na voljo v prihodnjih dneh, je povedal Šubic.

Ehrana bo vsaj na začetku poslovanja delovala tako, da bo restavracijam, ki imajo lastno dostavo, posredovala naročila uporabnikov. Podjetje za zdaj ne bo imelo flote dostavljalcev, kot jo ima edini tekmec na območju Slovenije, finski Wolt. Prav delovna razmerja z dostavljalci so največji kamen spotike v več evropskih državah. 

Podjetje ima za zdaj le enega zaposlenega. Preostalim sodelavcem nudijo druge pogodbene oblike sodelovanja, vključno s študentskim delom, še pove direktor.

Glovo je od leta 2021 posloval z izgubo

Kot še poročajo, je novi stari poslovni model Glovo leta 2021 posloval z izgubo v višini 2,4 milijona evrov. Leta 2022 je ta znašala 3,2 milijona evrov, lani pa 2,2 milijona evrov. To je precej drugače od glavnega tekmeca, finskega Wolta, ki je v Slovenijo prišel leta 2019. Wolt je namreč vsako leto posloval z dobičkom, prihodke pa je povečal s slabih treh milijonov evrov v letu 2020 na več kot 15 milijonov evrov lani.

Poslovanja Glova Šubic ni želel komentirati, je pa dejal, da "Ehrana ne bo ubrala enake poti kot bivši lastnik. Želimo poslovati pozitivno in zaslužek vlagati v trženje in nadaljnji razvoj aplikacije ter same uporabniške izkušnje tako za gostince kot uporabnike aplikacije.

Do konca meseca pričakujejo, da bo na strani aktivnih 70 restavracij, do konca leta pa okrog 120. Kot sporoča ime, bo Ehrana dostavljala le hrano iz partnerskih restavracij, medtem ko je Glovo dostavljal tudi druge izdelke. “S tem bomo pridobili tudi največjo pokritost dostave hrane v Sloveniji. Prav tako bomo ostali zvesti študentom, ki nas podpirajo od samega začetka, zato bomo omogočili tudi največjo ponudbo dostave hrane na študentski bon,” je za medij zaključil Šubic.