Spomnimo, da so se zaposleni v VIZ, starši in drugi podpisniki peticije na ministrico obrnili predvsem z željo po sodelovanju in skupnemu iskanju rešitev. V pozivu so jo opozorili na negativne posledice, ki jih prinaša šolanje na daljavo (drastičen upad gibalnih sposobnosti, nepopravljive posledice na psihološkem zdravju, onemogočen proces socializacije, strah pred boleznijo/smrtjo) ter hkrati na resno kršenje otrokovih pravic.
Škoda povzročena z zaprtjem šol večja kot škoda, ki jo povzroča epidemija sama
Seznanili so jo tudi s tem, da se v odločevalskem procesu ne uporablja načela sorazmernosti in ne upošteva strokovnih mnenj celotne širše stroke, ki je za to strokovno izobražena. Opozorili so jo, da je potrebno problem zaprtja šol obravnavati celostno, kar pomeni bio-psiho-socialno.
Ministrici so v imenu iniciative “Otrok ne damo”, dne 8.januarja ob 12:30 uri pred poslopjem ministrstva, osebno izročile poziv s podpisi, zaposleni v VIZ – Renata Filipič in Lenka Mišič ter upokojena pedopsihiatrinja Biserka Ilin.
Prav tako so navedli zaskrbljujoče podatke in sicer, da je škoda, ki jo povzročamo z zaprtjem šol, že sedaj mnogo večja, kot je škoda, ki jo povzroča epidemija sama. Ministrici so v imenu iniciative “Otrok ne damo”, dne 8.januarja ob 12:30 uri pred poslopjem ministrstva, osebno izročile poziv s podpisi, zaposleni v VIZ – Renata Filipič in Lenka Mišič ter upokojena pedopsihiatrinja Biserka Ilin.
O prepovedi zbiranja v šolah odloča Vlada RS
Odgovor ministrice Simone Kustec so podpisniki poziva prejeli dne 13.01., sestavljajo pa ga podobna pojasnila, ki jih ministrica vztrajno ponavlja na novinarskih konferencah.
Nekatera izmed teh so, da pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega dela sledijo epidemiološkemu stanju ter s tem povezanimi ukrepi, da so bila za šole oz. strokovne delavce od pomladi do jeseni na voljo številna strokovna srečanja in izobraževanja, da so zagotovili varno in spodbudno učno okolje za vse ter, da je v dani situaciji šolanje na daljavo najbolj optimalna rešitev izvedbe in organizacije izobraževalnega procesa.
Med drugim je zapisala tudi, da se na ministrstvu zavedajo povečanih stisk otrok in ob tem svetujejo, da se otroke spodbuja, da o stiskah spregovorijo z odraslimi, ki jim zaupajo. Seznanila je tudi z delovanjem strokovno usposobljenega osebja in preverjenih programov za duševno pomoč v stiski v trenutni situaciji, ki jih je v ta namen pripravil NIJZ.
Med drugim je zapisala tudi, da se na ministrstvu zavedajo povečanih stisk otrok in ob tem svetujejo, da se otroke spodbuja, da o stiskah spregovorijo z odraslimi, ki jim zaupajo. Seznanila je tudi z delovanjem strokovno usposobljenega osebja in preverjenih programov za duševno pomoč v stiski v trenutni situaciji, ki jih je v ta namen pripravil NIJZ.
Sodeč po vsebini je glavno sporočilo odgovora, da se Ministrstvo glede odprtja šol opira predvsem na zdravstveni del stroke. V odgovoru namreč ministrica navaja že slišane trditve, da je “danes že splošno znano dejstvo, da zdravstvena stroka kot učinkovit ukrep za zajezitev in obvladovanje širjenja COVID-19 izpostavlja omejitev oziroma prepoved zbiranja ljudi, ki se je, ob hkratnem nošenju mask in vzdrževanju fizične distance ter umivanju rok, tudi v ostalih državah Evrope in sveta izkazal kot najbolj učinkovita rešitev v boju s COVID-19.”
Ob koncu odgovora je ponovno poudarila, da sledijo epidemiološkemu stanju, z vso odgovornostjo pa preučujejo tudi številne prejete predloge ter dala na znanje, da o prepovedi zbiranja v šolah odloča Vlada RS z odloki na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih.
Zaposlenim v VIZ pa je preko odgovora med drugim sporočila, da bodo v prihodnjih obvestilih (v želji po zdravstveno čim bolj varnem okolju) zaprosili zaposlene, da se za pristop k hitremu testiranju odločijo v čim večjem številu. Ob koncu odgovora je ponovno poudarila, da sledijo epidemiološkemu stanju, z vso odgovornostjo pa preučujejo tudi številne prejete predloge ter dala na znanje, da o prepovedi zbiranja v šolah odloča Vlada RS z odloki na podlagi Zakona o nalezljivih boleznih.
Vsebino odgovora v celoti objavljamo.
Ministrico nekateri primerjajo s sistemskim robotom
Sodeč po odzivih v skupini “Otrok ne damo” na Facebooku, je nad odgovorom ministrice Simone Kustec, mnogo podpisnikov peticije odkrito razočaranih. Nekateri pišejo, da ni povedala ničesar novega, da “mlati prazno slamo”, da ponovno “prodaja meglo” in da naklada. Nanjo pa letijo tudi ostrejši očitki, češ, da se norčuje iz otrok, staršev, učiteljev ter, da za Vlado RS manipulira in laže.
Trudimo se, da bi z načrtovanimi aktivnostmi v naslednjih dneh, skušali z vidika učencev, staršev, učiteljev, pedopsihiatrov in ostalih ljudi, ki jim je mar za prihodnost naših otrok, širšo javnost seznaniti s pastmi in posledicami šolanja na daljavo. V ta namen bomo organizirali okroglo mizo kjer bomo odkrito govorili o trenutnem stanju, iskali odgovore in rešitve. Menimo, da ni čas za izključevanje, temveč povezovanje v dobro naših otrok.
Eden izmed komentatorjev je zapisal celo, da je, “odgovor napisal sistemski robot”. Renata Filipič, ena izmed pobudnic peticije je komentirala ministričin odziv: “Odgovor ministrice Simone Kustec bomo v iniciativi Otrok ne damo v prihodnjih dneh podrobneje razdelali, uskladili mnenja in nato tudi podali odgovor. Zaenkrat težko ocenjujem vsebino odgovora, saj so ta trenutek, naše moči uprte v ozaveščanje javnosti glede posledic, ki jih prinaša ta nova oblika šolanja s katero smo soočeni. Trudimo se, da bi z načrtovanimi aktivnostmi v naslednjih dneh, skušali z vidika učencev, staršev, učiteljev, pedopsihiatrov in ostalih ljudi, ki jim je mar za prihodnost naših otrok, širšo javnost seznaniti s pastmi in posledicami šolanja na daljavo. V ta namen bomo organizirali okroglo mizo kjer bomo odkrito govorili o trenutnem stanju, iskali odgovore in rešitve. Menimo, da ni čas za izključevanje, temveč povezovanje v dobro naših otrok.”