Magna, ki je prek avstrijske družbe Magna Steyr z lakirnico v Hočah prisotna tudi v Sloveniji, je leta 2019 ustvarila 1,77 milijarde dolarjev dobička, lani pa je pod črto ostalo precej manj. Glavni razlog je globalna pandemija covida-19 in z njo povezane omejitve, ki so v prvem polletju vodile do začasne ustavitve proizvodnje v praktično vseh proizvodnih obratih Magne in njenih dobaviteljev, so pojasnili v koncernu.
Proizvodnja vozil v Evropi manjša za 23 odstotkov
Proizvodnja vozil je bila tako lani manjša za 20 odstotkov v Severni Ameriki in za 23 odstotkov v Evropi, na Kitajskem pa je zdrsnila za štiri odstotke. V zadnjem lanskem četrtletju je sicer Magna uspela povečati prihodke za 12 odstotkov na 10,57 milijarde dolarjev, čisti dobiček pa se je na letni ravni povečal za 68 odstotkov na 738 milijonov dolarjev. Kot so pojasnili v koncernu, so bili rezultati ob koncu lanskega leta boljši od predvidenih. Med drugim je bila večja od pričakovane proizvodnja vozil.
V prihodnjih letih računajo na rast proizvodnje
Magna sicer v prihodnjih letih računa na rast proizvodnje in prihodkov. Letos naj bi se prihodki gibali med 40 in 41,6 milijarde dolarjev, do leta 2023 pa naj bi se povečali na od 43 do 45,5 milijarde dolarjev. Proizvodnja lahkih vozil naj bi letos v ZDA dosegla 15,9 milijona enot, leta 2023 pa 16,3 milijona. V Evropi naj bi znašala 18,5 oz. 20,1 milijona, na Kitajskem pa 24 oz. 26 milijonov enot.
Magna Steyr lani prispevala 5,42 milijarde dolarjev
Graška Magna Steyr je k prihodkom koncerna lani prispevala 5,42 milijarde dolarjev, letos pa naj bi jih med 6,5 in 6,8 milijarde, poroča avstrijska tiskovna agencija APA. V zadnjem lanskem četrtletju je Magna v Gradcu sestavila okoli 34.500 vozil in s tem ustvarila 1,76 milijarde dolarjev prihodkov.
Agencija RS za okolje (Arso) je v začetku februarja izdala osnutek okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo Magninega projekta v Hočah. Medtem ko je v Sloveniji koncern trenutno prisoten z lakirnico, se nova vloga nanaša na gradnjo proizvodnje karoserij in sestavljalnice vozil.
Agencija RS za okolje (Arso) je v začetku februarja izdala osnutek okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo Magninega projekta v Hočah. Medtem ko je v Sloveniji koncern trenutno prisoten z lakirnico, se nova vloga nanaša na gradnjo proizvodnje karoserij in sestavljalnice vozil.