Po dveh letih uresničitev obljube
Na Letališču Jožeta Pučnika v Ljubljani so začeli s gradbenimi deli, ki naj bi trajala 24 mesecev, z njimi pa bodo temeljito spremenili podobo letališča, izboljšali storitve in poskrbeli za udobje potnikov. Čeprav je bila pot do začetka gradnje dolga, kot je povedal poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir, sedaj nemški lastnik uresničuje svojo obljubo o razvoju letališča, širitvi prometa, dodatnemu zaposlovanju in posodabljanju infrastrukture. “Prvi dve leti smo rabili za konsolidacijo in uskladitev vseh procesov, potem pa takoj začeli z investicijami,” je dejal Skobir.
Vir fotografij: Plan B
Število potnikov raste
Razširitev terminala je ključna zaradi precejšnje rasti potnikov v zadnjih letih in zaradi napovedi nadaljnje rasti, ki za prihodnjih 20 let na ljubljanskem letališču kaže od tri- do štiriodstotno letno rast prometa. Pri tem Skobirja tudi ne skrbi usoda Adrie Airways, saj je prepričan, da bo povpraševanju po letih, ki se ob rasti slovenskega gospodarstva in turizma povečuje, sledila tudi ponudba prevoznikov.
Dvakrat večja zmogljivost
Zmogljivost obstoječega terminala je oskrba 500 potnikov na uro, z novim terminalom pa se bo ta zmogljivost povečala na 1250 potnikov na uro. Na ta način bodo odpravljena ozka grla, ki se pojavljajo v odhodni hali pri prijavi na lete in pri varnostnih pregledih. Uredili bodo namreč dodatnih 14 okenc za prijavo in dve dodatni varnostni točki ter odpravili gnečo, ki se pojavlja v konicah oz. v poletni sezoni. Z razširitvijo bo terminal pridobil 10 000 kvadratnih metrov novih površin. Urejena bo nova odhodna hala, v kateri bo skupaj 23 okenc za prijavo na let in pet linij za varnostne preglede, pa tudi nova sortirnica prtljage, velika brezcarinska trgovina, nov poslovni salon, prenovljena bo tudi gostinska ponudba in promocijske površine. Posodobil se bo tudi celoten sistem letališke logistike.
“Izboljšujemo kakovost storitve za potnike in jim zagotavljamo večje udobje,” je poudaril Skobir.
Konec izgradnje do poletja 2021
Sama izgradnja terminala bo po pogodbi z izvajalcem GIC gradnje iz Rogaške Slatine stala 17,3 milijona evrov, še 4 milijone evrov pa naj bi stala oprema. Skupaj bo tako investicija presegla 21 milijonov evrov. Nadzor in vodenje investicije bo opravljal sam Fraport Slovenija, ki ima ekipo desetih inženirjev. Kot je povedal vodja inženiringa v Fraportu Slovenija Andrej Tominec, je njihov cilj, da terminal odprejo poleti 2021, pred začetkom predsedovanja Slovenije Svetu EU, ki se začne julija 2021. Temu bo sledila še prilagoditev in renovacija starega terminala, ki ostaja v funkciji.
Vir fotografij: Plan B
Delovanje letališča bo nemoteno
Letališče bo nemoteno obratovalo tudi v času same gradnje, saj razširitev terminala pomeni praktično nov terminal oz. novogradnjo. Med gradnjo se bodo nekoliko spreminjali le dostopi na letališče z avtomobili, kar se je zgodilo tudi že ta mesec z zaprtjem zunanjega parkirišča, kjer bo stal nov terminal.
Prostorno, svetlo in z razgledom
Terminal bo zaznamovala kombinacija lesa, betona in stekla. Kot napovedujejo v mariborskem podjetju Plan B, kjer so izdelali arhitekturno zasnovo, bo objekt zelo prostoren in svetel. Zasnova je racionalna in umirjena ter se vklaplja v obstoječi kontekst. Fasada iz stekla bo odkrivala pogled na Kamniško-Savinjske Alpe, po tleh pa bo savski prodec, ki bo dal vtis domačnosti.
Zunaj bodo uredili park. “Opazili smo, da predvsem v poletni sezoni zlasti mlajši turisti radi posedajo pod našimi drevesi. Vemo, da je potovanje stresno, tako pa se bodo lahko potniki sprostili in okrepčali, saj bomo okrepili tudi gostinsko ponudbo, pri čemer bi radi ponudili tipično slovensko hrano,” je pojasnil Tominec.
Vir: STA