Kljub večkratnim pobudam in predlogom trgovcev in serviserjev motornih vozil, da bi v sodelovanju z zdravstveno stroko in predstavniki pristojnih ministrstev proučili dejavnike tveganja, jih z ustreznimi ukrepi omejili in izvajanje dejavnosti varno sprostili, pripravljenosti pristojnih za pogovor ni, so opozorili v javnem pismu vladi.

Servisiranje in vzdrževanje vozil nujno

Pri tem je servisiranje in vzdrževanje vozil nujno ne glede na epidemiološko sliko. “Ves čas, ko je promet z vozili dovoljen, je nujno dopustiti tudi strokovno servisiranje vozil in nadomestitev odsluženih vozil. Veljavne omejitve lahko privedejo do okvar in posledično večje materialne škode na vozilih ali celo prometnih nesreč zaradi okvare posameznih neustrezno vzdrževanih vozil,” so posvarili.

Ves čas, ko je promet z vozili dovoljen, je nujno dopustiti tudi strokovno servisiranje vozil in nadomestitev odsluženih vozil. Veljavne omejitve lahko privedejo do okvar in posledično večje materialne škode na vozilih ali celo prometnih nesreč zaradi okvare posameznih neustrezno vzdrževanih vozil.

Hitre spremembe in neenotni ukrepi po različnih regijah med potrošniki širijo negotovost in spodbujajo širjenje sive ekonomije, so nadaljevali. Državni proračun izgublja prilive od uradno izvedenih storitev in zagotavlja nadomestila za plače ter izplačila enkratnih pomoči posameznikom, ki v domačih garažah opravljajo delo na črno. Obenem se uradno registrirana podjetja borijo za obstoj.

Dolgotrajni ukrepi, ki se nenehno spreminjajo, obenem po njihovi oceni vodijo k vse večjemu neupoštevanju s strani državljanov in spodbujajo posameznike, da blago in storitve pridobivajo na sivem trgu, kjer se zaščitni ukrepi ne spoštujejo in jih ni mogoče nadzirati.

Dolgotrajni ukrepi, ki se nenehno spreminjajo, obenem po njihovi oceni vodijo k vse večjemu neupoštevanju s strani državljanov in spodbujajo posameznike, da blago in storitve pridobivajo na sivem trgu, kjer se zaščitni ukrepi ne spoštujejo in jih ni mogoče nadzirati.

Procesi v veliki meri potekajo brezstično

Nenazadnje pri dejavnosti servisiranja in prodaje stično točko s potrošnikom predstavlja le tehnično blago, ki se prevzame in preda razkuženo. Ostali procesi komunikacije s stranko so že do sedaj potekali v največji meri brezstično, so spomnili.

Verjamemo, da je le v sodelovanju vseh ključnih deležnikov vlade, zdravstva in strokovnjakov iz dejavnosti mogoče poiskati rešitve, s katerimi bomo skupaj prispevali k zagotavljanju javnega zdravja, varnosti v prometu, omejevanju sive ekonomije in hkrati ohranitvi gospodarstva in delovnih mest.

“Verjamemo, da je le v sodelovanju vseh ključnih deležnikov vlade, zdravstva in strokovnjakov iz dejavnosti mogoče poiskati rešitve, s katerimi bomo skupaj prispevali k zagotavljanju javnega zdravja, varnosti v prometu, omejevanju sive ekonomije in hkrati ohranitvi gospodarstva in delovnih mest,” so sklenili svoje pismo.

V skladu z vladnim odlokom o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Sloveniji so trenutno servisne delavnice, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja motornih vozil in koles (vulkanizerske, avtomehanične, avtoličarske ali avtokleparske delavnice ter delavnice za popravilo koles) lahko odprte v statističnih regijah z boljšo epidemiološko sliko.

V skladu z vladnim odlokom o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom v Sloveniji so trenutno servisne delavnice, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja motornih vozil in koles (vulkanizerske, avtomehanične, avtoličarske ali avtokleparske delavnice ter delavnice za popravilo koles) lahko odprte v statističnih regijah z boljšo epidemiološko sliko. To so osrednjeslovenska, podravska, gorenjska, koroška, primorsko-notranjska, pomurska in savinjska. Povsod po državi pa je dovoljeno opravljati nujne storitve za zagotavljanje varnosti in zdravja.